اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

امکان وقوع 31 نوع حادثه طبیعی در ایران وجود دارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از 41 نوع سانحه طبیعی شناخته شده در جهان، 31 نوع آن در ایران امکان وقوع دارد که هنوز روی این حوادث برنامه‌ریزی خاصی صورت نگرفته است.

امکان وقوع 31 نوع حادثه طبیعی در ایران وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدحسین غلامی‌نژاد امروز ظهر در کنفرانس مدیریت بیمارستان‌ها در حوادث غیرمترقبه اظهار داشت: در ربع قرن اخیر بیش از 4.2 میلیون نفر از مردم جهان به دلیل بلاهای طبیعی جان خود را از دست دادند.
وی با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار و 100 زمین لرزه مرگ‌بار در طول یک قرن گذشته در 75 کشور جهان به وقوع پیوسته است، افزود: 80 درصد از مرگ و میرها در شش کشور دنیا اتفاق افتاده که ایران در این بررسی‌ها رتبه یک تا سه را به خود اختصاص داده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طی 10 سال گذشته در ایران 10 زلزله منجر به فوت به وقوع پیوسته یعنی به طور متوسط در هر سال یک زلزله شکل گرفته است.
وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده که در هر سال یک زلزله در هر جایی از این دنیا به وقوع پیوسته و در هر ماه در یک قسمتی از جهان یک زلزله صورت گرفته است.
غلامی‌نژاد با اشاره به اینکه در سطح دنیا در حالی تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در نظر گرفته شده که در ایران بر روی هیچ یک از این حوادث برنامه‌ریزی نشده است، گفت: زلزله، طوفان و خشکسالی به ترتیب مرگبارترین بلایای طبیعی در 40 سال گذشته بوده است.
وی اضافه کرد: از 41 نوع سانحه طبیعی شناخته شده در جهان، 31 نوع آن در ایران امکان وقوع دارد که هنوز روی این حوادث برنامه‌ریزی خاصی صورت نگرفته است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در صورت تقویت سیستم مدیریت بحران بیمارستان‌ها و شکل‌گیری تیم‌های دیزاستر در مراکز بهداشت و درمانی می‌توان به خوبی از عهده مهار حوادث غیرمترقبه بر آمد. 
وی گفت: زلزله، خشکسالی و سیل مصیبت‌بارترین بلاهای طبیعی 100 سال گذشته ایران شناخته شده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول