اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی:

پژوهش‌های کاربردی با اولویت نیازمندی منطقه اساس کار ماست

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ما به پژوهش‌های کاربردی با محوریت رفع نیازهای استان و کشورمان نیاز داریم و از چنین طرح‌هایی با تمام توان و ظرفیت خود حمایت می‌کنیم.

پژوهش‌های کاربردی با اولویت نیازمندی منطقه اساس کار ماست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا رزمجو پیش از ظهر امروز در نشست مسئولان پژوهشی دانشکده‌های دانشگاه محقق اردبیلی در آستانه هفته پژوهش اظهار داشت: در بیش از 300 موضوع و قالب محوریت پژوهش‌ها و تحقیقات اساسی و بنیادی را در دستور کار قرار دادیم.
وی ادامه داد: معتقدیم دانشجویان، محققان و پژوهشگران ما می‌توانند با بهره‌گیری از این موضوعات و محوریت تحقیق و پژوهش کارهای شایسته‌ای را ارائه کنند.
معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی به رشد کمی مقالات تولید شده علمی و پژوهشی در دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و بیان داشت: تولید سالانه بیش از 300 مقاله علمی و پژوهشی در طی سال توسط محققان، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی نشان‌دهنده یک ظرفیت کمی مناسب است که در کنار آن بحث کیفیت نیز مورد نظر ماست.
این مسئول یکی از ضعف‌های تاریخی در بحث پژوهش را در کشورمان و به تبع آن در استان اردبیل پژوهش و کارهای تحقیقاتی و پژوهش با محوریت ارائه در کنگره‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌های علمی متعدد و حتی چاپ در مجلات داخلی و بین‌المللی عنوان کرد.
رزمجو بیان کرد: یکی از ضعف‌هایی که در این حوزه باید به صورت اساسی برطرف شود تولید مقالات علمی و پژوهشی با محوریت نیاز جامعه و الزام کاربردی بودن آن است که انتظار می‌رود در این زمینه پژوهشگران گام‌های جدی را بردارند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های مختلف علمی و پژوهشی با محوریت منابع کتابخانه‌ای و الکترونیکی خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: رشد 20 درصدی مقالات علمی و پژوهشی انتشار یافته در مجلات معتبر داخلی و خارجی و همچنین کنگره‌ها و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی بسیار زیاد است به طوریکه هر روز نیز بر حجم مقالات علمی و پژوهشی ICI افزوده می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول