اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

نظام آموزشی جدید در خراسان رضوی اجرا شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: باید در سال تحصیلی جدید 91 نظام آموزشی جدید اجرا شود.

نظام آموزشی جدید در خراسان رضوی اجرا شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: نظام آموزشی جدید باید در سال تحصیلی 92-91 که همان طرح 3-3-6 است اجرا شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: این مصوبه که در آن ششم ابتدایی به پایه دبستان اضافه می‌شود، از سال 68 اعلام شده اما به اجرا نرسیده که با اعمال اصلاحات سال تحصیلی 92-91 باید اجرایی شود.
فخریان اظهار داشت: این طرح نیاز به فرهنگ‌سازی وسیع دارد و برای خانواده‌هایی که فرزندان پنجم ابتدایی دارند اطلاع‌رسانی شده که نظام 3-3-6 مستمر می‌شود تا نسبت به توانمندسازی دانش‌آموزان نگرانی نداشته باشند و از سال آینده اقدام کنند.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح شش کمیته اصلی و سه کمیته فرعی تشکیل شده عنوان کرد: کمیته محتوای کتب درسی، نیروی انسانی و کارگروه قضایی از کمیته‌های اصلی محسوب می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات دیگر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امسال 21 هزار و 900 نفر از دانش‌آموزان پسر را در عرض 40 روز به مناطق دفاع مقدس اعزام کردیم که از پنج آبان ‌ماه تا 15 آذر ماه طول کشید و از ماه آینده این برنامه را برای دختران دانش‌آموز اجرایی می‌کنیم.
فخریان کمبود امکانات سیستم گرمایش و سرمایش را از مسائل پیش‌روی آموزش و پرورش در طرح راهیان‌نور خواند و افزود: با وجود اعتبار ۲ میلیارد و 700 هزار تومانی که به این اداره تعلق گرفته هنوز زیرساخت‌ها و امکانات مناسب نیست.
فخریان با اشاره به اینکه امسال در حسینیه فرهنگیان، آموزش و پرورش 10 شب دهه اول محرم به عزاداری و اجرای برنامه‌های مذهبی پرداخته، عنوان کرد: امسال 107 هیئت دانش‌آموزی در استان خراسان رضوی ساماندهی شد و 600 دانش‌آموز مداح اهل‌بیت در یک کارگاه سه‌روزه آموزش دیدند.
وی طرح کشوری حفظ قرآن کریم را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در سال تحصیلی 91-90 خواند و تصریح کرد: این طرح در تمام استان‌ها در حال پیگیری است و امیدواریم این طرح برای جمعیت مورد هدف ما تا پایان خرداد ماه سال 91 تحقق یابد و شاهد به نتیجه رسیدن آن باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش افزود: هوشمندسازی مدارس نیز از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان است که در همین راستا مخابرات استان موظف شده تمام زیر‌ساخت‌های اینترنتی را به مدارس برساند و سایر دستگاه‌ها نیز ملزم شدند، هر دستگاه حداقل یک مدرسه را هوشمند کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول