اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

قطع واردات موز به کشور صلاح نیست

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی گفت: موز از میوه‌هایی است که در سبد خانوار مردم جای گرفته و قطع واردات آن به کشور به صلاح نیست.

قطع واردات موز به کشور صلاح نیست
بهمن محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به عدم بی‌اطلاعی خود در مورد واردات مرغ منجمد به کشور از سوی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به طرح این موضوع پس از آگاهی از صحت این موضوع، دلیل آن را از وزیر جهاد کشاورزی باید جویا شد.
وی ادامه داد: در مورد وضعیت واردات کشور، هفته گذشته کمیسیون کشاورزی مجلس جلسه‌‌ای را با حضور وزیر جهاد کشاورزی و قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر مسئولان مرتبط در امر واردات برگزار کرد که در آن نشست مسائل در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آن نشست وزارت جهاد کشاورزی ادعا کرد که اخیراً مجوزی را برای واردات محصولات کشاورزی صادر نکرده است، تصریح کرد: بر اساس برنامه چهارم توسعه و قانون بودجه وظیفه تعیین تعرفه و واردات محصولات کشاورزی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار داده شده و این در حالی است که پیش از این، بحث واردات از طریق وزارت بازرگانی سابق سیاست‌گذاری می‌شد.
وی بیان داشت: در این نشست با بحث‌هایی که صورت گرفت تا حدودی مشخص شد که وزارت جهاد کشاورزی به وظیفه خود عمل کرده و در این بین وزارت صنعت، معدن و تجارت کوتاهی‌هایی را انجام داده است.
محمدی با اشاره به اینکه شاید یکی از دلایل واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت بلاتکلیفی آنها بوده است، اظهار داشت: در زمانی که عرضه و تقاضا نامتعادل باشد واردات یکی از اهرم‌های تنظیم بازار است.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا واردات در شرایطی به کشور صورت می‌گیرد که بارها تولیدکنندگان از توان تأمین نیاز داخلی در مورد محصولات کشاورزی صحبت کرده‌اند، افزود: این توان و ظرفیتی که از آن صحبت می‌شود باید در عمل هم ثابت شود.
نماینده مردم فریدن، چادگان و فریدون‌شهر در ادامه گفت‌وگو خود با فارس به نیاز به واردات در دوره‌ای که این امر ثابت شده باشد، تاکید کرد و گفت: در زمانی که تولید در کشور کاهش می‌یابد قطعاً نیاز به واردات وجود دارد اما در زمان کافی بودن تولید داخلی این مسئله مصداق ندارد.
وی با بیان اینکه میوه‌های وارداتی که اکنون در بازار وجود دارد و وارداتی هم در حال حاضر همچنان به کشور می‌شود مربوط به ثبت سفارش‌های پیشین است و مجوز جدیدی در کار نبوده است، اظهار داشت: تا شش ماه پس از ثبت سفارش واردات می‌تواند انجام شود و شاید این محصولاتی که در بازار مشاهده می‌شود، متعلق به آن دوره باشند.
محمدی در بیان علت واردات موز به کشور هم این‌گونه توضیح داد که موز از میوه‌هایی است که در سبد خانوار مردم جای گرفته و قطع واردات آن به کشور به صلاح نیست.
وی با اشاره به اینکه در زمان تولید دیگر میوه‌ها نباید واردات مشابه همان محصول به کشور انجام شود، اظهار داشت: اگر وارداتی در این شرایط صورت گیرد جای آن دارد که از وزیر مربوطه سوال شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول