اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 8 ماه گذشته صورت گرفت؛

ایجاد 25 هزار شغل در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در هشت ماه گذشته تاکنون 25 هزار و 690 شغل در استان بوشهر ایجاد شده است.

ایجاد 25 هزار شغل در استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسین حیدری چهارشنبه شب در نشست با کارشناسان کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بوشهر با بیان اینکه تعهد اشتغال امسال این استان 28 هزار و 516 شغل بوده است، اظهار کرد: بیشتر اشتغال ایجاد شده استان بوشهر در بخش مسکن است که اشتغال ناپایدار و موقت به شمار می‌روند از این رو باید تمام تلاش‌ها بر اشتغال در بخش‌هایی غیر از مسکن متمرکز شود. 
وی اضافه کرد: برخی از دستگاه‌ها اشتغال ایجاد شده بالاتر از 100 درصد خود را از ترس اینکه در سال آینده سهمیه اشتغال آن‌ها افزایش یابد وارد سامانه نمی‌کنند. 
مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به روند مطلوب ایجاد اشتغال در برخی از بخش‌ها گفت: صنایع و معادن با هزار و 135 شغل، حمل و نقل و پایانه‌ها با 188 شغل، دانشگاه علوم پزشکی با 283 شغل و جهاد کشاورزی با هزار و 535 شغل از دستگاه‌هایی هستند که موفقیت نسبی در ایجاد اشتغال داشته‌اند.
وی عنوان کرد: آمارهای داده شده همه از سامانه رصد استخراج شده و ممکن است آمار اشتغال ایجاد شده توسط دستگاهی بیشتر باشد ولی اطلاعات خود را کامل به سامانه وارد نکرده است.
این مقام مسئول بیان کرد: بیشترین اشتغال ایجاد شده مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با 4 هزار و 877 نفر و مسکن و شهرسازی با 9 هزار و 399 شغل است که مجموع اشتغال ایجاد شده در بخش مسکن 14 هزار و 276 نفر است.
وی اضافه کرد: برخی دستگاه‌ها مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران، تربیت بدنی و جوانان، سازمان بهزیستی، شرکت آب و فاضلاب شهری، آموزش فنی و حرفه‌ای و شیلات نیز بیشتر از تعهد خود اشتغال ایجاد کرده‌اند.
حیدری بیان کرد: برخی دستگاه‌ها نیز که تعهد ایجاد اشتغال نداشت‌ اند، امسال کارنامه بسیار خوبی در زمینه اشغال‌زایی از خود نشان داده‌اند که صندوق مهر امام رضا(ع) با 534 شغل، نفت و گاز خارک با 256شغل، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با یکهزار و355، کار و امور اجتماعی با 111 و پارک علم و فناوری با 11 شغل از این جمله است.
وی گفت: دستگاه‌هایی مانند میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هزار و 412 شغل تعهد شده و 313 شغل ایجاد شده از دستگاه‌های عقب مانده در بخش اشتغال هستند.
مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان بوشهر تاکید کرد: دستگاه های متعهد اشتغال به منظور شفاف‌سازی و جمع‌بندی آمارها، اطلاعات اشتغال ایجاد شده خود را هرچه زودتر وارد سامانه کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول