اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

مدیران دستگاه‌های اجرایی امر به معروف را اجرا کنند/ فضای کار مردان جدا از زنان باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی نقش بسیار مهمی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر در بین کارمندان زن و مرد و جدایی مکان کار آن‌ها دارند و مدیران باید در این مورد دغدغه نهی از منکر داشته باشند.

مدیران دستگاه‌های اجرایی امر به معروف را اجرا کنند/ فضای کار مردان جدا از زنان باشد
آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه ستاد احیاء امر به معروف در تمامی استان‌های کشور فعال است، اظهار داشت: در گزارشات منتشر شده از بین تمام استان‌ها، استان اصفهان در امر به معروف و نهی از منکر بیش از سایر استان‌ها فعال بوده است.
وی با تاکید به اینکه مردم اصفهان دغدغه خاطر دینی دارند، افزود: با وجود اقلیت‌های مذهبی در اصفهان اما 85درصد مردم اصفهان دغدغه دینی دارند.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در برخی از روایات هیچ واجبی را واجب‌تر از امر به معروف و نهی از منکر نمی‌دانند و بر این اساس مردم نسبت به دین و نیز به همدیگر نباید بی تفاوت باشند چرا که با مشکل مواجه می‌شوند.
این مسئول با بیان اینکه باید بتوان الگوی خوب به نسل جوان معرفی کرد، ادامه داد: ادارات و سازمان‌های دولتی بسیار در نهادینه کردن امر به معروف نقش دارند چرا که در بسیاری از موارد منشأ فساد و صحت خود مدیران مسئول در این نهادها و دستگاه‌ها هستند.
طباطبایی‌نژاد به وجود 46 حوزه آموزشی اشاره کرد و گفت: باید مسئولیت ستاد احیای امربه‌معروف را به خود مدیران دستگاه‌های اجرایی بسپاریم.
وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن مبنی بر اینکه اگر کسی کار خوب و باب هدایت را باز کند ثواب می‌برد و کسی راه گمراهی را نشان دهد پای حساب آن فرد گناه نوشته‌ شود، بیان داشت: باید در مدیریت و سیستم‌های کاری فضای ادارات جدا از هم باشد.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در پذیرش کارمندان اشتباه بزرگی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: این اشتباه بزرگی است که اولویت کار را به مرد و پسرها ندادیم و زنان را به واسطه اینکه راحت‌تر حریف و نیروی ارزان‌تر هستند استخدام می‌کنیم.
وی در ادامه صحبت‌های خود این امر را یک نقص فنی حکومت برشمرد و افزود: عدم استخدام مردان یک مشکل بزرگ است و همین مسئله فساد و تأخیر ازدواج جوانان را به همراه دارد.
طباطبایی‌نژاد با تاکید به اینکه زنان نان آور نیستند، اما بیش از مردان سرکار هستند، گفت: بسیاری از مردان بیکار و در خانه هستند و این در حالی است که دین ما می‌گوید همه خرج زندگی بر عهده مرد است.
این مسئول با بیان اینکه سر و ته این قضیه به دین ما نمی‌خورد، ادامه داد: همین مسئله خود به نوعی منکر اجتماعی است که پشت سر آن منکرهای دیگر را به همراه دارد.
امام جمعه اصفهان از تمام مدیران در خواست کرد محل کار زنان کارمند با مردان کارمند را جدا و به مسئله حجاب بیشتر بپردازند.
وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجب کفایی است و هماهنگی بین بسیج ادارات منجر می‌شود که اصفهان به شهر الگوی فرهنگی تبدیل شود.
این مسئول بیان داشت: ستاد امر به معروف در100 مسجد استان تشکیل شده تا با همکاری مساجد دست به دست هم داده و این مهم را انجام دهیم.
امام جمعه اصفهان همچنین از کلنگ زنی و ساخت مکان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان و شهرستان اصفهان در جوار امام زاده اسماعیل (ع) با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه استان خبر داد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول