اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت توانیر خبر داد:

صرفه‌جویی ۹ درصدی برق با هدفمندی یارانه‌ها

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: با وجود رشد هفت درصدی تولید برق و با اقدامات صورت گرفته در مدیریت مصرف و اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها بیش از 9 درصد در مصرف برق کشور صرفه‌جویی شده است.

صرفه‌جویی ۹ درصدی برق با هدفمندی یارانه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند غلامرضا خوش‌خلق پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی مدیران صنعت برق استان در بیرجند اظهار داشت: با همدلی و همکاری مردم و اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها و مدیریت مصرف 1.6 درصد نسبت به سال گذشته در انرژی برق صرفه‌جویی داشته‌ایم.
 
* 63هزار مگاوات ظرفیت منصوبه صنعت برق کشور 
وی ظرفیت منصوبه صنعت برق کشور را 63 هزار مگاوات عنوان کرد و گفت: سالانه بیش از 5 هزار مگاوات به این ظرفیت افزوده می‌شود که متناسب با این روند خطوط انتقال، فوق توزیع و شبکه‌های توزیع در کشور توسعه می‌یابد.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه تابستان گذشته 42 هزار و 248 مگاوات پیک کشور را با وجود تابستان گرم مدیریت کرده‌ایم، اظهار داشت: این میزان انرژی برق از طریق بیش از 700 هزار کیلومتر شبکه در سطح کشور توزیع شده است.
خوش‌خلق با قدردانی از همکاری مردم در مدیریت مصرف خاطرنشان کرد: در تابستان گذشته با تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع شرایط خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و انرژی برق بدون هیچ محدویتی عرضه شد.
 
*کاهش 1.56 درصدی تلفات در صنعت برق کشور
وی گفت: با اقدامات صورت گرفته روند نزولی تلفات را در صنعت برق کشور شاهد هستیم.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از کاهش 1.56 درصدی تلفات در سال 89 نسبت به 88 خبر داد و گفت: این میزان از 17.4 درصد به 15.47 درصد کاهش یافته است.
خوش‌خلق بر ارتقای کیفیت خدمات به مردم تأکید کرد و افزود: با اقدامات انجام شده از جمله توزیع بیش از 100 میلیون لامپ کم مصرف طی سالیان گذشته، انعقاد تفاهم نامه با اصناف و آموزش‌های مداوم، اجرای برنامه‌های فرهنگی شاهد صرفه‌جویی قابل ملاحظه و مدیریت مصرف در کشور بوده‌ایم.

* 26 میلیون مشترک در کشور از انرژی برق استفاده می‌کنند
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه بیش از 26 میلیون مشترک در کشور از انرژی برق استفاده می‌کنند، تصریح کرد: 80 درصد مشترکان خانگی هستند که یک سوم مصرف کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
خوش‌خلق با اشاره به اینکه یک سوم مشترکان در سایر مصارف تجاری، کشاورزی و صنعتی هستند، یادآور شد: طی سال‌های گذشته شاهد رشد قابل توجه مشترکان در مصارف صنعتی و کشاورزی بوده‌ایم.
  
*آینده خراسان جنوبی در صنعت برق شکوفا است  
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: با وجود نوپا بودن استان، خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی از نظر تأمین برق شامل نیروگاه‌ها، خطوط انتقال از جمله خط 400 و پست 400 کیلو ولت و خطوط فوق توزیع و شبکه‌های توزیع فراهم شده است.
خوش‌خلق با اشاره به اینکه آینده خراسان جنوبی در صنعت برق شکوفا است، یادآورشد: اگر برق را به عنوان زیرساخت قلمداد کنیم این آمادگی ایجاد شده و وجود دارد که بتواند در زمینه‌های مختلف همگام با توسعه استان گام برداشته و بتواند تولیدات صنعتی، کشاورزی خراسان جنوبی را همراهی کند.
   
*روند برق‌رسانی به مسکن مهر خراسان جنوبی جلوتر از برنامه است   
وی با اشاره به اجرای مسکن مهر و ضرورت سرعت در برق‌رسانی طرح‌ها در کشور گفت: روند برق‌رسانی و ارائه خدمات به مسکن مهر در کشور از سایر دستگاه‌ها جلوتر است.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: در استان خراسان جنوبی روند برق‌رسانی به مسکن مهر از وضعیت خوبی برخوردار است.
خوش‌خلق ادامه داد: به طور کلی در پروژه‌های در حال ساخت مسکن مهر نیز شبکه‌های اصلی و توزیع و داخلی احداث شده است و در این راستا جای نگرانی نداریم.
  
*شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بهترین در کشور 
وی از شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های توزیع در کشور یاد کرد و با قدردانی از زحمات و تلاش‌های همه مدیران و کارکنان صنعت برق استان، نظم، ترتیب و صرفه‌جویی اقتصادی در اجرای طرح‌ها و کاهش قابل ملاحظه تلفات را از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی اعلام کرد.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول