اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور آق‌قلا:

بصیرت واقعی در تشکیلات امام حسین(ع) به دست می‌آید

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان آق‌قلا گفت: بصیرت واقعی تنها در تشکیلات امام حسین(ع) به دست می‌آید.

بصیرت واقعی در تشکیلات امام حسین(ع) به دست می‌آید
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسماعیل نادری پیش از ظهر امروز در گفتمان آزاد دانشجویی شهرستان آق‌قلا که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام‎نور و اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان با موضوع جنگ نرم، اثرات آن در جامعه و راهکارهای مقابله با آن برگزار شد، اظهار داشت: سراسر قیام عاشورا پر از نکته‌های کلیدی از نقش خواص و توطئه‌های یزید و عمالشان برای ابهام‌افکنی در بین مردم است که با مطالعه دقیق تاریخ و ابعاد و فلسفه قیام عاشورا می‌توان بصیرت خود را در شرایط فعلی افزایش داد.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های فکری و عملی در نهضت عاشورا بصیرت بوده، تصریح کرد: یاران امام حسین(ع) با رشد فرهنگی و با شناخت عمیق از امام و حجت خدا و شناخت دشمنان دین و حق و باطل به امام حسین(ع) پیوستند و جهاد و قیام آنان عقیدتی بوده و براساس انجام تکلیف الهی به دور از هرگونه تعصبات قومی، جاهلی و یا تحریک دشمنان و فریبکاری جناح باطل صورت گرفت.
رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان آق‌قلا گفت: مهم‌ترین درس عاشورا این است که داشتن بصیرت برای دفاع از دین برای همه افراد جامعه ضروری است.
نادری تصریح کرد: افراد بی‌بصیرت حتی اگر بهترین سوابق مبارزاتی را داشته باشند بدون اینکه بدانند، ممکن است در جبهه باطل قرار گیرند همان طور که در لشگر ابن‌زیاد افرادی با سوابق آن‌ چنانی و نماز شب‌خوان‌ بودند که به علت نداشتن ‌بصیرت در جبهه یزیدیان قرار گرفتند.
وی مهم‌ترین هدف قیام عاشورای اباعبدالله حسین(ع) را برداشتن انحراف از دین دانست و افزود: درس گرفتن از قیام عاشورا بهترین عامل تقویت بصیرت در جامعه است.
رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان آق‌قلا همچنین با اشاره به جنگ نرم دشمن برای از بین بردن نسل جوان جامعه گفت: تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمن بصیرت‌افزایی و افزایش آگاهی‌ جامعه است.
نادری هدف از برگزاری این گفتمان را آشنایی بیشتر دانشجویان با راه‎های جدید تهاجم فرهنگی و جنگ نرم و راه‎های مقابله با آن دانست و تصریح کرد: جنگ نرم در مقابل جنگ سخت است که پس از دو قطبی شدن جهان به بلوک شرق و غرب شروع شد و با فروپاشی شوروی، جنگ سرد و جنگ نرم آغاز شد.
نادری با اشاره به تفاوت جنگ نرم و جنگ سخت ادامه داد: حوزه تهدید جنگ نرم اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است در حالی که تهدید سخت بیشتر امنیتی و نظامی است.
وی یادآور شد: تهدیدهای نرم پیچیده و محصول پرارزش ذهنی نخبگان است بنابراین اندازه‎گیری آن مشکل است در صورتی که جنگ سخت به طور محسوس قابل اندازه‎گیری است.
رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان آق‌قلا اضافه کرد: هدف مشترک جنگ نرم و جنگ سخت تغییر کامل نظام سیاسی یک کشور است، اما این کار در جنگ نرم با استحاله فرهنگی، سیاسی، ایجاد رعب و وحشت، اختلاف‎افکنی، ترویج روحیه یاس و ناامیدی، بی‎تفاوتی و تقویت نارضایتی و تلاش برای بحرانی نشان دادن اوضاع حکومت است در حالی که در جنگ سخت این اقدامات با حمله نظامی صورت می‎گیرد.
نادری با اشاره به تاکتیک‌های جنگ نرم دشمن خاطرنشان کرد: انگ‎زدن، تصدیق قسمتی از مسائل و تکذیب بسیاری از مسائل، دروغ و سانسور، ترور شخصیت، شایعه و مبالغه و مغالطه از مهم‌ترین تاکتیک‌های جنگ نرم دشمن بر علیه ملت‌ها است.
وی افزایش فعالیت‎های فرهنگی و کاربردی کردن آنها، تلاش برای تاثیرگذاری بیشتر محصولات و تولیدات فرهنگی، دخالت و سهیم کردن بیشتر مردم برای حل مسائل فرهنگی، تلاش در راستای رفع محرومیت‎های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، تلاش برای ارتقای آگاهی‎های عمومی مردم درباره جنگ نرم از طریق برگزاری جلسات هر چه بیشتر گفتمان آزاد و کرسی‎های آزاداندیشی را از راه‎های مقابله با جنگ نرم دانست.
رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان آق‌قلا همچنین با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب برای کمرنگ کردن باور جوانان و نوجوانان توطئه‌های زیادی تدارک می‌بینند، افزود: حضور پرشور جوانان و نوجوانان در آیین‌های مذهبی، مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان، ظرفیت عظیمی برای ارتقاء معنویت، بصیرت و مبانی اعتقادی در جامعه است.
نادری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: ما امروز بیش از هر زمان دیگری به آگاهی و بصیرت، تصمیم درست و به جا و عمل انقلابی نیاز داریم و اگر چنین نکنیم از مسیر واقعی و درست منحرف خواهیم شد.
وی دانشجویان را به الگوگیری از شیوه زندگی ائمه اطهار به ویژه امام حسین (ع) دعوت کرد و اذعان داشت: اگر می‌خواهیم دین، آیین و مذهب ما مسلمانان رونق یابد باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کنیم همان‌گونه که امام حسین (ع) برای ماندگاری این فریضه الهی قیام کرد.
در این گفتمان برخی از دانشجویان با بیان دیدگاه‌های خود، سوالات و ابهامات خود را مطرح کردند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول