اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع) صورت می‌گیرد؛

اجرای مراسم تعزیه در جهرم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم از برگزاری مراسم تعزیه امام حسین (ع) در روز سیزدهم محرم خبر داد.

اجرای مراسم تعزیه در جهرم
عنایت‌الله زمانی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: برپایی مجلس تعزیه سوگواری امام حسین (ع) نقش بسزایی در رواج و شناسایی این هنر مذهبی به عنوان نماد واقعی از تجسم مظلومیت، شجاعت و غربت امام حسین دارد به طوری که هر بیننده‌ای از مسلمان و غیر مسلمان با دیدن صحنه‌های تعزیه بسیار منقلب و متاثر می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی تعزیه در جهرم افزود: این مراسم طبق روال سال‌های گذشته بعد از ظهر روز سیزدهم محرم با حضور خیل مشتاق عزاداران حسینی در مقبره خاندان آیت‌اللهی برپا می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم با بیان استقبال پرشور مردم این شهرستان از مراسم معنوی تعزیه گفت: حمایت مسئولان و مشارکت و همراهی مردم در برگزاری مجالس تعزیه با توجه به علاقمندی جوانان و نوجوانان به این مراسم یکی از راهکارهای احیا و ماندگاری هنر اصیل و قدیمی تعزیه در جهرم است.
این مسئول ابراز داشت: اجرای مجلس به شهادت رسیدن حربن‌یزید ریاحی، به تصویر کشیدن چگونگی امان‌نامه شمر به حضرت عباس (ع)، به تصویر کشیدن مناظرات امام حسین (ع) و یارانش با لشکر شمر و به تصویر کشیدن نحوه اسارت یاران امام حسین (ع) بخش‌هایی از این مراسم معنوی است.
وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در بین تمام مردم اعم از شیعه و سنی محبوبیت دارد و مردم این منطقه عاشقانه ایشان را دوست دارند و همواره مراسم امام حسین (ع) با حضور باشکوه مردم برگزار می‌شود.
زمانی‌فرد اذعان داشت: به تصویر کشیدن رشادت‌ها و فداکاری‌های امام حسین (ع) و یارانش امری ارزشمند است که قداست بالایی دارد و امیدوار هستیم که بتوانیم با به نمایش گذاشتن استعدادهای هنرمندان جهرمی به شایستگی این امر را انجام دهیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول