اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود؛

جشن اتمام آسفالت راه‌های روستایی در گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری گچساران گفت: همزمان با دهه فجر امسال، جشن اتمام آسفالت‌ تمام راه‌های روستایی گچساران برگزار می‌شود.

جشن اتمام آسفالت راه‌های روستایی در گچساران
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، فرامرز انصاری پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی طرح‌های عمرانی گچساران اظهار داشت: در حال حاضر تمام روستاهای بالای 25 خانوار گچساران از راه آسفالته مناسب برخوردار هستند.
وی با اشاره به در حال انجام بودن عملیات آسفالت راه هفت روستا در گچساران گفت: با پایان ‌یافتن آسفالت راه این روستاها، تمام روستاهای زیر 25 خانوار گچساران نیز دارای راه آسفالته مناسب می‌شوند.
انصاری افزود: این پروژه‌ها از جمله پروژه‌های جدید اداره راه و ترابری گچساران بوده که در صورت مساعد بودن شرایط جوی در دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌رسند.
این مسئول با اشاره به انجام زیرسازی و پیشرفت‌کاری بالای 70 درصد این پروژه‌ها عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژه‌ها توسط اداره راه‌ و ترابری آغاز و انجام گرفت و با اختصاص ‌یافتن اعتباری افزون بر 8 میلیارد ریال در کمیته برنامه‌ریزی گچساران، روند اجرایی پروژه‌ها شتاب گرفته است.
رئیس اداره راه و ترابری گچساران تصریح کرد: عملیات آسفالت و روکش آسفالت در روستاهای هسته‌کوه، خربل، هشت‌پیمان، خنگ بنار، میرعزیز، آبریزی و آبکل در حال انجام بوده که با اتمام آسفالت راه این روستاها، تمام روستاهای گچساران از نعمت را آسفالت مناسب برخوردار می‌شوند.
انصاری طول راه‌های این روستاها را 15 کیلومتر عنوان و خاطرنشان کرد: گچساران به عنوان اولین شهرستان در کهگیلویه و بویراحمد و منطقه جنوب کشور بوده که تمامی روستاهای بالای 25 خانوار و زیر 25 خانوار آن از نعمت راه آسفالته برخوردار می‌شود.
وی توسعه راه‌های روستایی را سبب توسعه فعالیت‌های کشاورزی، رساندن محصولات به شهرها، افزایش درآمد کشاورزان و محرومان جامعه و نیز گسترش فعالیت‌های درمانی و پزشکی برای طبقات محروم دانست.
انصاری با اشاره به فعالیت‌های این اداره در زمینه احداث، بهسازی و آسفالت راه‌ها، اضافه کرد: توجه به روستاها در اولویت برنامه‌ها و طرح‌های فقرزدایی و رفع محرومیت قرار دارد.
این مسئول یادآور شد: برای اثربخشی طرح‌های حمایتی و خدمات‌رسانی مؤثر به فقرا و محرومان روستایی، این طرح‌ها باید در چارچوب برنامه‌های توسعه یکپارچه روستایی اجرا شوند.
انصاری با اشاره به اینکه در گچساران 340 کیلومتر راه روستایی وجود دارد، گفت: برخی ساکنان روستاهای گچساران به علت نبود راه آسفالت مناسب به شهر مهاجرت می‌کردند که اکنون و با آسفالت راه‌های روستایی در این شهرستان، شاهد مهاجرت معکوس به این روستاها هستیم.
وی ابراز داشت: برای رونق بخش کشاورزی و دامداری و استقبال از جاذبه‌های گردشگری لازم است خدمات‌رسانی به روستاها شتاب گیرد.
این مسئول در گچساران خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف به روستاییان را در راستای عدالت اجتماعی و توسعه یکپارچه و پایدار، مهم و ضروری دانست.
انصاری با اشاره به نقش مهم توسعه روستایی در رفع محرومیت اضافه کرد: از آنجا که این اقدام باید منسجم، مؤثر و هماهنگ باشد، لازم است در چارچوب برنامه‌های توسعه روستایی قرار گیرد.
وی متذکر شد: توسعه راه‌های روستایی در گچساران، باعث تسهیل خدمات‌رسانی در بخش‌های بهداشت، آموزش، ارتباطات، گردشگری و خدماتی شده است.
رئیس اداره راه و ترابری گچساران، ایجاد و بهسازی راه‌های ارتباطی و تلاش برای ساخت پل و جاده‌های فرعی و اصلی را از اقدامات این اداره در راستای توسعه راه‌های ارتباطی عنوان کرد و اذعان داشت: با تلاش دولت عدالت‌محور اکنون همه راه‌های ارتباطی روستاهای گچساران ساخته و دسترسی ساکنان آن‌ها به امکانات شهری آسان شده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول