اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد:

300 پروژه راه روستایی کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این اداره کل در حال حاضر 300 پروژه راه روستایی در دست اجرا دارد، گفت:امیدواریم تا پایان سال 91 ضمن اینکه تمامی راه‌های روستایی بالای 50 خانوار در استان ما آسفالت شود.

300 پروژه راه روستایی کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا است
احمد جمشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهدشت، با بیان اینکه دوبانده کردن محور یاسوج شیراز تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید، اظهار داشت: با توجه به اینکه حوزه استحفاظی راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در محور یاسوج به شیراز 36 کیلومتر است، برنامه‌ریزی‌های خاص فنی برای دوبانده کردن این محور صورت گرفته و تاکنون 18 کیلومتر از عملیات اجرایی این پروژه انجام شده است.
وی با اشاره به اهمیت این محور مواصلاتی برای ارتباط با استان فارس به‌عنوان یکی از استان‌های بزرگ کشور از جهات گوناگون و دسترسی آسان مردم به این استان افزود: مطالعات فاز دوم این پروژه به طول 18 کیلومتر به پایان رسیده که عملیات اجرایی آن در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال همه عملیات دوبانده کردن این محور اجرایی و به بهره‌برداری برسد.
جمشیدی با بیان اینکه محور یاسوج به بابامیدان با مشخصات راه اصلی درجه یک ساخته شده، گفت: با توجه به استانداردهای جاده‌ای و مصوب، سرعت طرح در این محور در مناطق کوهستانی 80 کیلومتر در ساعت و در مناطق دشت حدود 100 کیلومتر در ساعت است.
مدیرکل راه و ترابری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه محور یاسوج بابامیدان به صورت رفت و برگشت در برنامه تدارک دیده شده، ابراز داشت: یکی از مشکلات این محور عدم رعایت سرعت مجاز و سبقت‌های غیرمجاز در برخی نقاط این محور است و گاهی شاهد تصادفات دلخراشی در این مسیر بوده‌ایم که امیدواریم در آینده با برنامه‌ریزی و عملیاتی شدن احداث باند دوم این محور شاهد حذف تمامی نقاط حادثه خیر و تصادفات رخ به رخ در این محور باشیم.
جمشیدی اقدامات صورت گرفته در خصوص راه روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد را بی‌نظیر عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه راه یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه یک منطقه است تاکنون احداث راه‌های روستاهای این استان در سال ‌های اخیر به‌خصوص در دولت‌های خدمتگزار نهم و دهم از پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده که احداث بزرگ‌ترین راه روستایی کشور یکی از این افتخارات است.
وی شاخص برخورداری از راه روستایی استان را حدود 52 درصد عنوان کرد و گفت: شاخص برخورداری از راه روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین کشوری که 69 درصد بوده تقریبا کمی عقب‌تر است.
مدیرکل راه و ترابری استان کهگیلویه و بویراحمد از تسریع اقدامات این اداره برای آسفالت راه‌های روستایی خبر داد و ابراز داشت: اداره راه و ترابری این استان در حال حاضر 300 پروژه راه روستایی در دست اقدام دارد که امیدواریم تا پایان سال 91 ضمن اینکه تمامی راه‌های روستایی بالای 50 خانوار در استان ما آسفالت شود، به شاخص میانگین کشوری هم برسیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول