اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان خبر داد:

بهره‌برداری از 150 کیلومتر راه روستایی در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: به منظور توسعه راه‌های روستایی، بیش از 157 کیلومتر راه آسفالته روستایی در این استان در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 150 کیلومتر راه روستایی در کردستان
اردوان نوسودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های توسعه همه جانبه در استان، توجه به گسترش راه‌های روستایی در اولویت برنامه‌های عمرانی استانداری کردستان قرار گرفته است.
وی افزود: توسعه راه‌های روستایی خدمات رسانی به این مناطق را تسریع می‌بخشد و موجب توسعه و شکوفایی هر چه بیشتر روستاها می‌شود.
نوسودی با اشاره به گستردگی برنامه اجرای راه‌های روستایی استان و اظهار این مطلب که متأسفانه در گذشته توجه چندانی به این بخش نشده است، ادامه داد: هم اکنون بسیاری از راه‌های روستایی استان بهسازی و آسفالت نبوده که این امر وظیفه مسئولان برای کاهش این محرومیت‌ها را دو چندان می‌کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بیان داشت: هزینه اجرای این طرح‌ها از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، سفرهای ریاست جمهوری، بودجه‌های ملی و استانی تأمین شده است.
وی اظهار امیدواری کرد: با تسریع در روند ساخت راه‌های روستایی استان، در آینده نزدیک به شاخص کشوری در این زمینه نزدیک‌تر شویم.
معاون امور عمرانی استاندار کردستان همچنین به ایجاد طرح کمربند سبز حاشیه سنندج اشاره کرد و گفت: در کارگروه زیربنایی استان ایجاد طرح کمربندی سبز در اطراف شهر سنندج به تصویب رسیده و با تخصیص اعتبارات مورد نیاز اجرای مطالعات طرح بزودی آغاز خواهد شد.
به گفته وی بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده این کمربندی در اطراف شهر سنندج و با ایجاد فضای سبز، مراکز تفریحی و گردشگری و سایر زیر ساخت‌های پیش‌‌بینی شده تکمیل و ساماندهی می‌شود.
نوسودی با بیان اینکه از مهم‌ترین مزایای این طرح کمک به کاهش میزان آلودگی هوای شهر سنندج و نیز ممانعت از ساخت و سازهای غیرقانونی در حاشیه شهر است، تصریح کرد: شهر سنندج از یک سو به دلیل افزایش جمعیت و گسترش شهرک‌ها و سایر مراکز سکونتگاهی و از سوی دیگر ارائه خدمات غیرکارشناسی شده به ساکنان این اماکن با مشکلاتی روبه‌روست که باید در راستای ساماندهی به این موارد و حل مشکلات موجود برنامه‌ای بلندمدت و مدون تهیه کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در پایان اذعان کرد: رسیدن به اهداف نقشه جامع شهر سنندج بدون در نظر گرفتن نارسایی‌های موجود در بحث حاشیه‌نشینی میسر نخواهد شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول