اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار سبزوار:

بارندگی در سبزوار 31درصد افزایش داشته است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار سبزوار گفت: افزایش بارندگی‌‌های شهرستان از 3.5 میلی متر در سال 89 به 111 میلی متر در سال جاری، نویدبخش سال زراعی پربرکتی است.

بارندگی در سبزوار 31درصد افزایش داشته است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد کلاته در جلسه کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان با بیان این مطلب افزود: افزایش 31 برابری بارندگی در سبزوار نسبت به سال گذشته و نیز پراکنش مناسب آن موجب توسعه کشاورزی در سطح شهرستان می‌شود.
معاون فرماندار سبزوار تصریح کرد: با این حال اصلاح روش‌های آبیاری باید همچنان مورد توجه کشاورزان قرار داشته باشد.
معاون فرماندار سبزوار با بیان اینکه 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تحت پوشش شیوه‌های نوین آبیاری قرار گرفته است، اضافه کرد: اجرای کامل روش مذکور در هزار هکتار دیگر، افزایش تولیدات کشاورزی و بهره‌وری در مصرف آب را به دنبال دارد.
کلاته از طرح تجمیع اراضی کشاورزی به عنوان اقدامی شاخص در این حوزه یاد کرد و ادامه داد: این طرح در 70 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اجرا شده و به زودی در 250 هکتار زمین دیگر اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به طرح ترویج استفاده از کودهای کمپوست‌ آلی در راستای تولید محصولات ارگانیک، ابراز امیدواری کرد: اجرای این طرح در آینده‌ای نزدیک بهسازی اراضی و بهبود کیفیت خاک در سطح شهرستان را به همراه داشته باشد.
معاون فرماندار سبزوار اظهار داشت: از 70هزار هکتار طرح مطالعاتی آبخیزداری مصوب نیز تاکنون 25هزار هکتار آن اجرایی شده است.
وی با اشاره به اعتبارات مناسب اختصاص یافته به طرح‌های کشاورزی و آبیاری از دستگاه‌های مسئول خواست ضمن تسریع در اتمام مطالعات، طرح‌ها را هرچه زودتر به بانک‌های عامل اعلام و اعتبارات مذکور را به طور کامل جذب کنند.
کلاته خاطر نشان کرد: از آنجا که افزایش بارندگی‌ها و بهبود وضعیت مراتع شهرستان، هجوم دامداران غیربومی را به همراه دارد، جلوگیری از تخریب مراتع و نیز شیوع بیماری‌های دام مستلزم اتخاذ تمهیداتی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول