اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کرمان:

کرمان 1482 آزاده دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: استان کرمان یک‌هزار و ۴۸۲ نفر آزاده دارد که مدت زیادی را در زندان‌های حزب بعث مورد شکنجه و آزار قرار گرفتند.

کرمان 1482 آزاده دارد
سردار محمدرضا حسنی‌ سعدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با گرامیداشت روز تجلیل از اسرا و مفقودان اظهار داشت: 42 هزار نفر آزاده در سطح کشور به تأسی از امام حسین (ع) به امام خمینی (ره) لبیک گفتند و با ظلم و تعدی دشمن جنگیدند.
وی تعداد مفقودان جنگ تحمیلی را در کل کشور 5 هزار نفر دانست و افزود: پس از شکست صدام و حزب بعث درب زندان‌های عراق گشوده شد و تفحص از جنازه‌های اسرا آغاز و به کشور برگشت داده شد و اکنون آنها جزو شهدا به شمار می‌آیند.
حسنی‌سعدی با اشاره به تعداد جانبازان دفاع مقدس تصریح کرد: از 550 هزار نفر جانباز موجود در کشور تعداد 18 هزار و 300 نفر جانباز، افتخار استان کرمان هستند.
وی بیان کرد: همچنین از یک‌هزار و 919 جانباز قطع‌ نخاع در کشور، 50 نفر متعلق به استان کرمان هستند.
حسنی ‌سعدی خاطرنشان کرد: 14 هزار و 219 برگ اطلاعات شهدا شامل تصاویر، وصایا و مدارک، جمع‌آوری شده است.
وی با بیان اینکه 2 هزار و 150 پروندۀ فرهنگی شهید و 648 پروندۀ آزاده تکمیل شده است، بیان کرد: همچنین 3 هزار و 70 اثر شهید روی دی‌وی‌دی تهیه و به تهران ارسال شده است.
حسنی‌ سعدی از جمع‌آوری 2 هزار و 583 پروندۀ فرهنگی شهدا و خاطرات 475 آزاده خبر داد و گفت: خاطرات و زندگینامۀ 49 جانباز قطع‌ نخاع استان با عنوان جاودانه‌های تاریخ و دو جلد کتاب به نام فرهنگ اعلام شهدا با یک‌هزار و 56 صفحه، حاوی اطلاعات 6 هزار و 544شهید در سال جاری به چاپ می‌رسد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: استان کرمان 1482 نفر آزاده دارد که مدت زیادی را در زندان‌های حزب بعث مورد شکنجه و آزار قرار گرفتند.
انتهای پیام/آ20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول