اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار باقرشهر:

آزادگان مظهر مقاومت و ایثار هستند

خبرگزاری فارس: شهردار باقرشهر با اشاره به رشادت‌ها و مجاهدت‌های آزادگان گفت: آزادگان مظهر مقاومت و ایثار هستند.

آزادگان مظهر مقاومت و ایثار هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ‌جمشید سعادتمند یکشنبه شب در مراسم تجلیل از آزادگان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات از از رشادت‌ و پایداری‌های آزادگان در دوران اسارت تقدیر کرد.
شهردار باقرشهر گفت: دلاورمردی‌های آزادگان را نمی‌توان با هیچگونه پاداش مادی جبران کرد.
وی در با بیان اینکه آزادگان مظهر صبر و ایثار و نماد مقاومت ملت سرافراز ایران اسلامی هستند، عنوان کرد: آزادگان کشور ما با مقاومت دلیرانه خود سبب یاس و ناامیدی دشمنان و موجب سرافرازی و تقویت نظام اسلامی شدند، به طوری که با مقاومت این آزادگان بسیاری از اهداف انقلاب به منصه ظهور رسید.
سعادتمند در ادامه از آزادگان خواست با همان روحیه دوران اسارت در محل کار حضور یابند تا الگویی برای سایر کارکنان باشند. شهردار باقرشهر تاکید کرد: اگر مقاومت آزادگان در راستای شکستن فشارهای اهریمنی دشمنان ایران اسلامی به ویژه حزب بعث نبود، بی‌شک بسیاری از دستاوردهای بعدی انقلاب اسلامی ابتر و ناقص بود.
وی بیان کرد: دنباله‌روی راه شهدای زنده انقلاب و زنده نگهداشتن سلحشوری‌ها و اخلاص عمل آنان سعادت زندگی است. سعادتمند گفت: آزادگان و ایثارگران پاسداران استقلال و ارزش‌های انقلاب هستند.
شهردار باقرشهر افزود: صاحبان اصلی انقلاب شهدا‌‌، جانبازان و آزادگان هستند و با فداکاری‌های خویش حافظ انقلاب و نظامی هستند که خون هزار شهید تحقق‌گر و به اهتزاز درآوردن پرچم ایران اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: آزادگان با پایداری و عشق به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب در تمام عرصه‌های علمی و فناوری به مردم و انقلاب اسلامی خدمت می‌کنند.
سعادتمند اظهار داشت: آزادگان سرافراز کشور ما با مقاومت دلیرانه خود سبب یاس و ناامیدی دشمنان و موجب سرافرازی و تقویت نظام اسلامی شدند، به طوری که با مقاومت این آزادگان بسیاری از اهداف انقلاب به منصه ظهور رسید.
شهردار باقرشهر با بیان اینکه تجلیل از مقام آزادگان در واقع تجلیل از فرهنگ و ایثار و شهادت‌طلبی است، گفت: تکریم و ستایش آزادگان آنچنان والاست که نمی‌توان ذره‌ای از دریای بیکران اخلاص آنان با الفاظی که در خور آنان باشد، تقدیر کرد. رئیس شورای اسلامی باقرشهر نیز در ادامه این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: آزادگان میهن اسلامی را می‌توان شهدای زنده جامعه قلمداد کرد و باید با تأثیر‌پذیری از آنها در راه و اهداف آرمان‌های شهدا ذره‌ای کوتاهی نکنیم.
پرویز صادقی گفت: آزادگان توانستند در سال‌های زجر و شکنجه، درد و بیماری جسمی، روح و روان خود را با مقاومت حفظ و تقوا و مردانگی خود را مضاعف کنند تا در بازگشت به ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف اجتماعی سرمشق و نمونه‌ای برای همه ملت ایران باشند.
وی در ادامه بیان کرد: فرزندان جبهه و شهادت نباید در پیچ و خم زندگی دچار روزمرگی شوند و از اصل خویش دور گردند. آنان باید به هدفی که برای رسیدن به آن سال‌های زیادی از زندگی، عمر و جوانی خویش را هدیه کرده‌اند، فکر کنند.
صادقی تاکید کرد: آزادگان و ایثارگران پاسداران و حافظان استقلال و ارزش‌های انقلاب هستند.
رئیس شورای اسلامی باقرشهر در پایان تصریح کرد: آزادگان توانستند در سال‌های زجر و شکنجه، درد و بیماری جسمی، روح و روان خود را با مقاومت حفظ و تقوا و مردانگی خود را مضاعف کنند تا در بازگشت به ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف اجتماعی سرمشق و نمونه‌ای برای همه ملت ایران باشند. 
همزمان با‌ 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در مراسمی که توسط امور ایثارگران شهرداری باقرشهر با حضور جمشید سعادتمند شهردار باقرشهر، پرویز صادقی رئیس و اعضای شورای اسلامی باقرشهر، معاون فرهنگی بنیاد شهید شهرستان ری مدیران شهری و جمعی از آزادگان در دفتر شهردار باقرشهر برگزار شد از آزادگان این شهر تقدیر به عمل آمد. همچنین در این با اهدای شاخه گل، لوح سپاس و هدایایی به رسم یادبود از 16 نفر از آزادگان شاغل در شهرداری باقرشهر تقدیر به‌ عمل آمد. روز 26 مرداد 1369 ، میهن اسلامی شاهد حضور عزیزانی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های مخوف رژیم بعثی صدام، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود می‌گذاشتند. این روز یکی از خاطره‌انگیز‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که شاهد حضور و آزادی مردانی بود که در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزیدند و آنها توانستند در سال‌های زجر و شکنجه، با وجود درد و بیماری جسمی، روح و روان خود را حفظ کنند و تقوا و مردانگی خود را مضاعف نمایند تا در بازگشت به ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سرمشق و نمونه‌ای برای صلابت و استقامت مردان و زنان ایران اسلامی باشند.
‌روز 26 مرداد ماه سال 69، بالاخره پس از هشت سال جنگ و مقاومت و پایداری دربرابر دشمن و بیش از یک سال صبر و پافشاری بر مواضع بحق ملت غیور و مسلمان ایران، نهال پیروزی این امت همیشه پیروز به شکوفه نشست و دولت عراق ضمن پذیرفتن قرارداد 1975 به شرایط حقه ملت ایران تن در داد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول