اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد شهید سمنان:

اکثر آزادگان سمنانی تعیین درصد شده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: بیشتر آزادگان سمنانی به منظور ارائه خدمات به آنها تعیین درصد شده‌اند.

اکثر آزادگان سمنانی تعیین درصد شده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین صفا صبح امروز در دیدار آزادگان و ایثارگران با استاندار سمنان که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: 244 آزاده در استان سمنان وجود دارد و84  درصد از کل آزادگان از دو تا 10 سال اسارت را در پرونده خود ثبت دارند.
حسین صفا افزود: یک درصد از کل آزادگان و دو درصد از کل ایثارگران کشور در استان سمنان وجود دارند.
وی اضافه کرد: 90 درصد از کل آزادگان تعیین درصد شده‌اند که برخی از آنها جانباز نیز هستند.
معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: استقامت، صبر و پایداری آزادگان باید برای ما درسی باشد و به منظور انتقال این الگو به جوانان امروز به جمع آوری خاطرات آن‌ها مبادرت کردیم که با کمبود اعتبار مواجه شدیم.یک آزاده سمنانی نیز در این نشست گفت: بیشترین دغدغه آزادگان در حال حاضر مسائل فرهنگی جامعه است.
سیدرضی نبوی‏چاشمی اظهار داشت: آزادگان تا لحظه آخر جنگیدند تا زمانی که اسیر شدند و در اسارت نیز دشمن را به زانو درآوردند و آبروی کشورشان را خریدند.
وی افزود: مهم‌ترین خواسته‌های آزادگان مسائل فرهنگی است چرا که آنها سخت‌ترین مصیبت‌ها را تحمل و تجربیات خوبی را در اسارت به دست آوردند.
این آزاده سمنانی اضافه کرد: خاطرات آزادگان گنج‌های پنهانی است که به دست فراموشی سپرده شده است و به همین دلیل کتابی از خاطرات آن‌ها را نوشته‌ام تا به نسل آینده منتقل شود.
نبوی‏چاشمی بیان کرد: با توجه به اینکه دشمن جنگ نرم را آغاز کرده است و یکی از محورهای آن نیز خانواده‌های ایثارگران هستند که اگر هوشیار نباشیم ضربه می‌خوریم.
وی تاکید کرد: آزادگان که در زمان اسارت بدترین شکنجه‌ها را تحمل کردند و هم‏اکنون نیز باید محافظ جامعه و نباید بی‏تفاوت باشند و زمانی آنها می‌توانند جامعه را حفاظت کنند که حمایت شوند.
این آزاده سمنانی گفت: ملاقات‌هایی را آزادگان با مسئولان استان سمنان داشتند که نتایج خوبی داشت و هر چه فاصله مسئولان و آزادگان کمتر شود می‌توانیم مشکلات را بهتر حل کنیم.
نبوی‏چاشمی به ملاقاتی که با مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان داشت، اشاره کرد و افزود: از وی درخواست کردیم که زمینه لازم را فراهم کند تا آزادگان در مدارس حضور پیدا و خاطرات خود را بیان کنند.
وی گفت: اگر امروز آزادگان به سوی شما دست نیاز دراز می‌کنند، به دلیل دغدغه‌های فرهنگی است تا خاطرات و تجربیات آنها به نسل جوان منتقل شود و استفاده از تجربیات آزادگان نیاز امروز جامعه است.انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول