اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/گزارش فارس از حال و هوای مردم گلستان در روز عاشورا؛

عاشورا بزرگترین سرمایه نظام مقدس اسلامی است

خبرگزاری فارس: عاشورا بزرگترین سرمایه نظام مقدس اسلامی است سرمایه‌ای که با آن امام خمینی انقلاب کرد و به پشتیبانی این سرمایه انقلاب ایران در زیر این هجمه‎های بزرگ فرهنگی هنوز رو به جلو در حال حرکت است.

عاشورا بزرگترین سرمایه نظام مقدس اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان امروز گلستان ایران همچون دیگر استان‌های ایران زمین جامه سیاه بر تن کرده و آلاله‎های عزا را بر دوش می‎کشید پیر و جوان زن و مرد در غربت مولایش گریستند و شیون و ناله آنها تا آسمان خروش بر می‎دارد بانگ الله اکبر از هر کوی و برزن بلند است این روزها نای دل این است السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)، طبال طبل بر کوی عشق می‌کوبد و شیپور، صدای شیون‌ها را به همراهی می‌جوید، شور و عشقی دوباره از این دست گویی که کربلایی دیگر در راه است، سینه‌ها چاک کردند و دست‌ها بر دیده و سر کوبیدند شاید که اشقیا شرم گیرند از خاندان خدا.
باز در روز عاشورا صبح رو سیاه می‎شود سپید تا شیعه جامه بر تن بدرد و متاثر شود از اینکه چرا  نبود کربلا تا حسین (ع) را سرباز باشد.
امروز حس‎ها با همیشه فرق دارد در این روزها کسی برای مزد کار نمی‎کند همه برای دل گام برمی‌دارند، شور و شعفی بس عجیب این مردم را گرفته است نمی‎توان ترسیم کرد که عشق حسین(ع) و شور کربلا در آنها چه می‎کند هر کس حدیث عاشقی خود نجوا می‎کند و از دل آه می‎کشد. نمی‌دانم این مردم از مولایشان چه می‎خواهند در این روزها، نمی‌دانم چه وعده به آنها داده شده که این‌گونه خالصانه و عاشقانه برای به پا کردن علم عزای خاندان نبوت قدم برمی‎دارند، نمی‌دانم این مردمان در این روزها به دنبال چه هستند؟!
دسته‎ها و هیئت‎ها را که می‎بینی به وضوح می‌یابی که اینجا تنها برای گروه یا قوم خاص نیست و صف‌های عزا را انسان‎های پا به سن گذشته پر نکرده است و هیئت‎های سینه‌زنی هنوز پر است از جوانانی که اگر چه دشمن در جنگ نرم شکل و هیبت غربی به ‎آنها داده است اما روح و جان آنها هنوز در تسخیر عشق به اباعبدالله الحسین(ع) است و سرمایه‌گذاری‎های میلیاردی آمریکا در این تهاجم نرم هنوز نتوانسته در جان جوانان این مرز و بوم رسوخ کند این یعنی اینکه هنوز خون حسین تازه است و هنوز این خون بر دل یزیدیان زمان لرزه می‌اندازد.
عاشورا بزرگترین سرمایه نظام مقدس اسلامی است سرمایه که با آن امام خمینی (ره) انقلاب کرد و به پشتیبانی این سرمایه انقلاب ایران در زیر این هجمه‎های بزرگ فرهنگی هنوز رو به جلو در حال حرکت است و با وجود اینکه دسیسه‌گران و دگراندیشان تمام تلاش خود را به کار بستند تا امام و انقلاب را به موزه ببرند موفق نشده‎اند چرا که ریشه انقلاب ما از کربلاست و از قیام حسین (ع) است عاشورای حسین (ع) یک حماسه ساده نبود و نیست یک معجزه  همیشه جاوید است و نعمتی است که خدا به ما ارزانی داد تا راه را به ما نشان دهد و در برابر فتنه‎ها و دسیسه‎ها یاری‎گرما شود.
پس می‌طلبد که مسئولان از این سرمایه عظیم نهایت استفاده را ببرند و نگذارند در سایه غفلت و بی‌توجهی بدعت‎ها در فلسفه این قیام به وجود آید.
در این روزها که دشمن کمر به نابودی تمدن و فرهنگ ما بسته است و تمام دنیا را علیه ما می‎شوراند غفلت از مسئولان پذیرفتنی نیست چرا که در هنگامه جهاد همه باید به گوش باشند و با استفاده از همه فرصت‎ها فتنه‎ها را خنثی کنند.
اما چه می‎شود کرد که غفلت دردی است که در این روزها گریبانگیر برخی از مدیران و مسئولان شده است و وقتی از آنها می‎پرسی شما در برابر تهاجم فرهنگی چه می‎کنید مدعی می‎شوند که ما نه ابزار داریم و نه ثروت و در طرف دیگر دشمن از همه امکانات فرهنگی و نرم‌افزاری برخوردار است.
اما این روزها وقتی وارد هیئت‎ها می‎شوی و سیل جمعیت جوانان را می‎بینی با خود می‌اندیشی چه ابزاری و چه سرمایه‎ای می‎تواند از این بالاتر باشد دشمن با همه توان خود و با همه امکانات آیا می‎تواند چنین مردم را به سوی خود جذب کند.
به جامه تن جوانان نگاه کن، موهایش را ببین، ظاهر او جنگ زده است اما دشمن هنوز شهر دل او را به تسخیر در نیاورده است چرا که این شهر مجهز به سلاح عاشقی حسین(ع) است و او هنوز یک مسلمان است اگر چه در زیر سایه غفلت‎ها ترکش های معصیت به دیواره‎های این شهر زده است اما هنوز می توان برای نجات آن کاری کرد.
عشق حسین(ع) خودجوش است حزبی نمی‎شناسد جز حزب‎الله و راه او نیز تنها به خدا می‎رسد و بس.
پس بیاید قبل از اینکه بدعت‎ها و کج‎روی‎های فتنه‌گران و یزیدیان زمان آن را از راه بی‎راه سازد و چهره نفاق را برای مریدان حسین (ع) زیبا جلو دهد از این ثروت که اهل بیت رسول برای ما به ارث گذاشته‎اند بهترین استفاده را ببریم و کاخ‌های ستم را ویران کنیم قبل از آنکه یزیدیان در ذهن خود فکر عاشورای دگر بپرورانند تا مبادا فردا روزی مظلومیت رهبر خود را فریاد شویم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول