اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تاسوعای حسینی؛

لارستانی‌ها بی اثر بودن توطئه وهابی‌ها را به نمایش گذاشتند

خبرگزاری فارس: در تاسوعای حسینی، لارستانی‌ها با نحوه عزاداری‌ خود به توطئه‌گران وهابی نشان دادند که وحدت شیعه و سنی در این شهرستان خدشه‌ناپذیر شده است.

لارستانی‌ها بی اثر بودن توطئه وهابی‌ها را به نمایش گذاشتند
به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان هر ساله در تاسوعای حسینی، عزاداران شیعه و سنی در رثای میر و علمدار دشت کربلا به خیابان‌ها آمده و دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی به راه می‌اندازند.
در این آیین عاشورایی جوانان و پیران سیاه‌پوش لاری سینه‌زنی مرسوم و حماسی و ویژه منطقه لارستان را برپا کرده و به یاد سردار غیور دشت کربلا، ترنم کبریا را در خیابان‌ها جاری می‌سازند.
در لارستان که به عنوان شهر مذهبی و مأمن اهل بیت (ع) شناخته می‌شود حضرت عباس (ع) جایگاه ویژه‌ای را دارا بوده و به همین دلیل نیز دسته‌های سینه‌زنی علاوه بر تاسوعای حسینی، در شب عاشورا و همچنین بعد از ظهر روز هشتم محرم نیز بیرق عزای علمدار کربلا را برافراشته و فریاد «سقای حسین میر و علمدار نیامد» را سر می‌دهند که به راستی این حدیث عشاق عرش‌نشین بر قلب ما فرش نشین‌ها جاری گشته است.
به گزارش فارس، دو روز پیش عده بسیار قلیل خودفروخته به دشمن، با اهانت به عزاداران حسینی سعی کردند تا در صفوف به یکدیگر فشرده سنی و شیعه لارستانی، شکاف ایجاد کنند، اما امروز این مومنان خداجوی عاشق حسین (ع) با صفوف فشرده خدشه‌ناپذیری وحدت را در این شهرستان که سال‌های سال است مسلمانان شیعه و سنی برادرانه و با قلب‌هایی آکنده از عشق به اهل بیت (ع) با یکدیگر با مهر و عطوفت زندگی می‌کنند به رخ وهابیون کشیدند و نشان دادند که وابستگان به بیگانه آب در هاون می‌کوبند.
انتهای پیام/ک30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول