اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در سپاه سمنان:

روحانیان انقلابی موثرترین قشر در وحدت مردم هستند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: بی‌شک یکی از اقشار موثر در توسعه و تعمیق وحدت مردم و ایجاد انقلاب اسلامی، علما و روحانیان انقلابی هستند.

روحانیان انقلابی موثرترین قشر در وحدت مردم هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام جعفر رعایتی پیش از ظهر امروز در نشستی به مناسبت برگزاری کنگره شهدای روحانی استان سمنان اظهار داشت: روحانیان در صحنه‌های مختلف حفظ و استمرار انقلاب و به ویژه در دوران دفاع مقدس، مانند همه اقشار امت اسلامی حضور مستمر داشته و شهدا و ایثارگران زیادی را تقدیم انقلاب کردند.
وی با اشاره به برگزاری کنگره 101 شهید روحانی استان در سمنان یادآور شد: از مهم‏ترین اهداف برگزاری این کنگره، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جمع‌آوری، حفظ و ماندگارکردن آثار شهدا و ایثارگران روحانی استان و تبیین نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.
دبیر کنگره شهدای روحانی استان سمنان ادامه داد: آشنا کردن آحاد جامعه به خصوص نسل جوان و طلاب حوزه علمیه با حماسه‏آفرینی شهدا و ایثارگران روحانی، تکریم و تجلیل از خانواده‌های معظم و معزز شهدای روحانی استان سمنان و تجلیل از ایثارگران روحانی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.
رعایتی خاطرنشان کرد:‌ کار اصلی یادواره‌های استانی، تمرکز بر امور مربوط به شهدا و ایثارگران متولد آن استان است.
وی با بیان اینکه یادواره شهدا و ایثارگران روحانی استان سمنان در قالب دو ستاد عالی و اجرایی است، اظهار داشت: ستاد اجرایی متشکل از دبیرخانه و هفت کمیته اجرایی و پشتیبانی، موزه و نمایشگاه، فرهنگی، هنری و اجتماعی، برگزاری مراسم، جمع‌آوری آمار و آثار علمی پژوهشی و تدوین و نشر آنان است.
مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در ادامه به بیان اهم برنامه‌های این یادواره پرداخت و افزود: فراخوانی جمع‏آوری آثار، تدوین آمار و آثار، تدوین و چاپ زندگینامه، وصیتنامه و خاطرات مربوط به شهدای روحانی استان، تدوین و تولید آثار هنری مثل فیلم، تیزر تبلیغاتی، کلیپ، پوستر، بنر و برگزاری همایش تجلیل از ایثارگران روحانی در همه شهرستان‌های استان از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این یادواره است.
رعایتی، از دیگر برنامه‌های اجرایی این یادواره را برگزاری یادواره شهدای روحانی شهرستان‌ها و استان، پیگیری برای راه‌اندازی موزه و برگزاری نمایشگاه و نام‏گذاری بعضی از مراکز به نام شهدای روحانی استان، فضاسازی شهری از طریق دیوارنویسی، نقاشی دیواری، نصب تابلوهای مناسب و ارسال پیامک، دیدار اعضای ستاد یادواره با علما و مراجع، دیدار با خانواده‏های معظم شهدای روحانی استان و برگزاری نخستین کنگره شهدای روحانی استان عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد:‌ جامعه هدف در بخش شهدا در اولویت اول، شهدای انقلاب و دفاع مقدس است و در بخش ایثارگران، روحانیان پدر شهید، روحانیان فرزند شهید، روحانیان برادر شهید و روحانیان دارای سابقه دستگیری توسط ساواک، تبعید و دارای سوابق جبهه و آزادگان این قشر است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول