اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تنها حوزه علمیه اسلامشهر به سختی نفس می‌کشد

خبرگزاری فارس: تنها حوزه علمیه شهرستان اسلامشهر با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و نیازمند حمایت‌ و کمک مسئولان است.

تنها حوزه علمیه اسلامشهر به سختی نفس می‌کشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر مدرسه علوم قرآنی امام جعفر صادق (ع) ‌اسلامشهر که به عنوان تنها حوزه علمیه شهرستان اسلامشهر در مجاورت پایتخت کشور از آن یاد می‌شود، با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و نیازمند حمایت‌ها و کمک‌های مسئولان است.
اغلب افراد جامعه تصور می‌کنند که حوزه‌های علمیه به رود جاری پول و امکانات وصل‌اند و برای هر کاری که بخواهند انجام بدهند پول دارند.
اگر شما بشنوید که مرکز جدید‌التأسیس علوم دینی امام صادق (ع) به عنوان تنها مدرسه دینی اسلامشهر آن هم با نزدیک به 50 طلبه جوان هنوز یک مکان درست و حسابی و درخور شان یک حوزه علمیه ندارد، تعجب می‌کنید، اگر شما با خبر بشوید که این مدرسه از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌کند و نزدیک به 90 درصد کسری خرج و دخل دارد، شاید بیشتر متعجب شوید.
اگر متوجه بشوید که این مدرسه حتی کتابخانه و قفسه کتاب ندارد هم شاید باورتان نشود، از همه عجیب‌تر این که مدرسه علوم دینی امام صادق (ع) اسلامشهر حتی برای پرداختن هزینه‌های معمول و جاری خودش هم مشکل دارد و هزار مسئله و مشکل دیگر که مطمئنا اگر خدا بخواهد در زمانی دیگر به آنها ‌پرداخت خواهد شد‌.
هدف از بیان این‌ مطالب فقط پرسیدن چند سؤال و یادآوری برخی نکات به افراد مختلف جامعه، به ویژه  کسانی که دغدغه مسائل فرهنگی و دینی را دارند است.
چرا آن آقایانی که هی چپ می‌روند و فریاد مسلمانی سر می‌دهند و راست می‌روند ادعای دین می‌کنند، هیچ کمکی برای پا گرفتن و ادامه حیات این مدرسه نداشته‌اند؟ اگر قرار بود به مسئولان محترم به مقامات بالادستی خود گزارش عملکرد بدهند و در برابر چشمان مردم فیگور خدمت بگیرند، آیا باز هم همین قدر به این مدرسه نوپای دینی بی‌توجه ‌بودند؟
آن نهادهای فرهنگی که مسئولیت رسیدگی به مسائل فرهنگی و دینی شهر را دارند، دقیقا در کجای جریان فرهنگی این شهرستان ایستاده‌اند که از وضعیت ناراحت‌کننده حوزه علمیه اسلامشهر بی‌خبر مانده‌اند؟
اگر همه آنهایی که فکر می‌کنند دستی در کار خیر دارند، اگر آستین‌ها را بالا می‌زدند و به یاری مدرسه علوم دینی شهرشان می‌شتافتند، آیا باقیات و صالحاتشان مخدوش می‌شد؟
روی صحبت با همه اسلامشهری‌ها و همه دوستداران اهل بیت و ائمه اطهار است که رگ مسلمانی‌شان می‌جنبد و همچنان دل در گرو مکتب حسین(ع) دارند.
در جریان باشید که تنها مدرسه علوم دینی شهرستان اسلامشهر به سختی نفس می‌کشد و اگر برای رفع مشکلات و حمایت از این حوزه علمیه نوپا و تازه تاسیس حرکتی سریع و ضربتی نشود، بعید نیست که این مدرسه با مشکلات بیشتری روبه‌رو شود، بیایید همتی کنیم تا چراغ حوزه علمیه علوم دینی شهرستان اسلامشهر روشن بماند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول