اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جبهه حامیان ولایت در شمالغرب کشور:

سطحی‌نگری در دین فاجعه کربلا را رقم زد

خبرگزاری فارس: دبیر جبهه حامیان ولایت در شمال‌غرب کشور گفت: سطحی‌نگری در امور دین و نادیده گرفتن آنچه در اصل و ذات فرامین الهی به آن تاکید شده است از علت‌های وقوع فاجعه کربلا بود.

سطحی‌نگری در دین فاجعه کربلا را رقم زد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از ستاد خبری جبهه حامیان ولایت، بهزاد وکیلی در جمع عزاداران حسینی محله مارالان تبریز اظهار کرد: شهادت حضرت اباعبدالله الحسین در مقطعی صورت گرفت که آنان که ایشان و اصحاب بزرگوارش را به شهادت رسانند به اصطلاح نماز می‌خواندند و مثلا به فرایض دینی خود پای بند بودند.
وی با اشاره به جاری شدن روح دین همراه با شعائر در جامعه اسلامی افزود: جامعه‌ای به مدینه فاضله نبوی نزدیک‌تر است که در مردم ضمن شناخت آگاهانه خود و شناخت امام حاضر، به حقوق همدیگر آشنا و پای بند باشند.
این کارشناس مسائل حقوقی گفت: جامعه اسلامی به دور از هرگونه ربا و ریا متشکل از شهروندانی است که در انجام تکالیف دینی خود همراه با شعائر، اصل و ذات فرامین الهی را نیز در نظر می‌‌گیرند و دچار سطحی‌نگری در دین نمی‌شوند چرا که با وجود فریادهای بیداری بخش امام حسین(ع) در صحنه کربلا آنانی که به فرموده سیدالشهدا شکم‌های خود را با مال حرام پر کرده بودند، دیگر قادر به شنیدن ندای حق امام نبودند و تا حدی این  لغزش مصیبت بار ادامه پیدا کرد که حضرت از مسلمانی آنان دست شست و فرمود: اگر مسلمان نیستید لااقل آزاده باشید.
وکیلی در ادامه گفت: اگر مجلس عزای حسینی دیروز می‌توانست محرک برای مقابله با ظلم و جور باشد، نباید امروز به ابزاری برای تسکین آلام ذهنی و مسکنی برای فراموش کردن همه اتفاقات دور و برمان باشد. سینه‌زنی همواره باید در قلب ما در حال برگزاری باشد و ندای حسین(ع) مدام در گوشمان که صدا می‌زند: "آیا کسی هست که مرا یاری کند".
وی‌ تاکید کرد: دشمنان به دنبال هویت‌زدایی و هویت‌سازی از فرهنگ عاشورا برای ترویج سطحی‌نگری در دین هستند و همه اندیشمندان و علما تکلیف سنگینی دارند که باید  در مقابله با این شیوه به تبیین همه جانبه شعائر دینی همراه با شناخت و معرفت بپردازند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول