اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با معرفی برگزیدگان؛

سومین سوگواره فیلم و عکس لحظه‌های عاشورایی به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: سومین سوگواره فیلم و عکس لحظه‌های عاشورایی با معرفی برگزیدگان در بخش‌های فیلم ، عکس و فیلم‌نامه‌نویسی به کار خود پایان داد.

سومین سوگواره فیلم و عکس لحظه‌های عاشورایی به کار خود پایان داد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد مهدی مسعودی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در آئین اختتامیه سوگواره لحظه‌های ‌عاشورایی که صبح امروز در تالار نور سازمان اوقاف برگزار شد، اظهارداشت: عاشورا تجلی‌گاه اوج عبودیت آدمی در برابر دوست است که با نهایت عشق به آن او متجلی می‌شود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: عاشورا درس آزادی و آزادگی، عدالت و حق‌طلبی، عزت و کرامت نفس و نیز اطمینان و آرامش وجودی است که به انسان آموزش می‌دهد.
مسعودی خاطرنشان کرد: عاشورا از هنگامه وقوع تاکنون به جان‌ها مرده گرمی بخشیده است و در این راستا می توان گفت که عاشورا فراخوان دوباره به آدمی در ارتباط با اصیل‌ترین و پرمایه‌ترین ساحت وجودی خویش که همان جان ملکوتی او و نفس اوست.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بر افراشتن پرچم دین خدا به منظور اصلاح در جامعه برای فراهم کردن امنیت وامید در دل ستم‌دیده‌گان است.
وی عاشورا را حرکتی برای همه افراد در دوران و زمان‌های گوناگون عنوان کرد و افزود: در هر آزمونی گروهی به جمع نهضت می‌پیوندد و گروهی نیز در صف ستم‌کاران قرار می گیرند و در این میان نیز عده‌ای تماشاگر صف‌آرایی حق علیه باطل هستند.

*عاشورا حکایت افول‌ها و طلوع‌ها
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: عاشورا حکایت افول‌ها و طلوع‌ها ، غصه
ریزش‌ها و رویش‌ها در تاریخ است که در یادها تداعی می‌شود و بیان کننده‌ای جریان‌ها و یا نهضتی است که از راه مانده و یا به راه پیوسته است.

*تقدیر از هفت نفر برگزیده در بخش عکس
درادامه مراسم از هفت نفر در بخش عکس تقدیر شد که براین اساس احمد تاجی از شهرکرد، محمود بازدار از مشهد و عبدالرحمن مجرد از اردبیل به ترتیب حائز رتبه‌های سوم تا نخست سوگواره لحظه‌های عاشورایی در بخش عکس شدند همچنین در بخش عکس همچنین از امین جوانی از سبزوار ، سهیل آذری از تهران، روح‌الله مهدی‌پور و سید محمد مصباحی تقدیر شد.
همچنین در این مراسم و در حوزه فیلم  هیئت داوران، رضا جمالی از اردبیل با فیلم کوتاه آن روزها شایسته رتبه نخست دانستند که با لوح تقدیر تندیس سوگوار و شال مزین به هیئت‌های در ایام محرم تقدیر شد.
در ادامه سعید علایی با فیلم "اشک چشم" به عنوان بهترین فیلم مستند سوگواره و سید محمد حسین هاشمی از تهران با فیلم‌نامه "بارانی" در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند همچنین در حوزه فیلم از "مرد خدا" به کارگردانی محمد پناه‌ و" فکه آسمان است" به کارگردانی محسن قیصری تقدیر شد.

*اهدا تندیس سوگواره به سه فیلم‌نامه برتر
در آئین اختتامیه سومین سوگواره فیلم و عکس عاشورایی سه فیلم‌نامه حائز رتبه‌های برتر شدند که براین اساس فیلم‌نامه غلام احمدی با عنوان "بی‌بی" به دلیل پرداخت حرفه‌ای و به کارگیری خلاقیت در
بازتولید آئین زندگی حائز رتبه برتر شد.
همچنین مهدی جواهری‌پور با فیلم‌نامه مجلس عاشقانه "خنجر و خاک " به دلیل ایده مناسب و تصویرپردازی و نیز از فیلم‌نامه نرگس خرقانی با فیلم‌نامه‌نویسی "کو تقی سفید" با توجه به نگاه ظریف و تخلیل قوی در ترسیم مفاهیم عاشورایی در جایگاه‌های دوم و سوم در بخش فیلم‌نامه‌نویسی قرار گرفتند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول