اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه ایران اردبیل:

نرخ قبلی بیمه تا پایان سال معتبر است/ 2 میلیون و 250 هزار تومان سقف پرداختی بدون کروکی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل با بیان اینکه نرخ قبلی بیمه تا پایان امسال معتبر است، گفت: دو میلیون و 250 هزار تومان سقف پرداختی بدون کروکی است.

نرخ قبلی بیمه تا پایان سال معتبر است/ 2 میلیون و 250 هزار تومان سقف پرداختی بدون کروکی
حمید شجاع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بیمه‌گذارانی که بر اساس نرخ قبلی بیمه خریداری کرده‌اند اگر تا پایان امسال حادثه‌ای برای آنها رخ دهد، بیمه تا سقف 90 میلیون تومان جبران خسارت می‌کند که البته این مربوط به خسارات جانی است.
وی افزود: بیمه‌گذاران برای پوشش افزایش خسارت‌های مالی و همچنین بیمه‌گذارانی که تاریخ انقضای بیمه‌نامه‌های آنها پس از پایان سال جاری است برای افزایش تعهدات خود باید به شرکت‌های بیمه مراجعه کنند.
این مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ دیه تا پایان امسال شرکت‌های بیمه باید فشار مضاعفی را تحمل کنند و مابه‌التفاوت خسارات جانی رخ داده را خود شرکت‌ها باید تامین کرده و پرداخت کنند.
مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل نرخ دیه را پیش از این در ماه‌های عادی 45 میلیون تومان و در ماه‌های حرام 60 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس نرخ جدید مبلغ دیه در ماه‌های عادی 67 میلیون و 700 هزار تومان و در ماه‌های حرام به 90 میلیون تومان می‌رسد.
این مسئول در مورد پرداختی خسارات بدون کروکی توسط شرکت‌های بیمه گفت: با توجه به افزایش نرخ دیه و قانون پرداخت خسارت توسط شرکت‌های بیمه، از این پس قرار است دو میلیون و 250 هزار تومان خسارت بدون کروکی پرداخت شود.
وی ادامه داد: بیمه‌گذاران باید توجه کنند برای پرداخت خسارات بدون کروکی طبق قانون سه شرط الزامی است.
شجاع در تشریح این سه شرط گفت: وجود بیمه‌نامه معتبر در زمان تصادف برای هر وسیله نقلیه، مراجعه همزمان هر دو وسیله نقلیه و قبول تقصیر از طرف مقصر حادثه جزو شروط ما برای پرداخت خسارت بدون کروکی است.
مدیرکل بیمه ایران استان اردبیل اظهار داشت: در هر یک از این موارد اختلاف نظری به وجود بیاید، دو طرف در مبلغ خسارت به توافق نرسند و یا طرفین حادثه بیمه‌نامه نداشته باشند باید برای پرداخت خسارت کروکی بکشند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول