اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افزایش تردد خودرو در تاسوعا و عاشورای حسینی؛

معاینه فنی خودروها با افزایش تردد الزامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان قم گفت: با وجود تردد خودرو در ایام عزاداری امام حسین(ع) و افزایش آلودگی هوا، موضوع معاینه فنی خودروها الزامی است.

معاینه فنی خودروها با افزایش تردد الزامی است
علیرضا نجیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به فعالیت دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در قم اظهار کرد: این دستگاه‌ها در دو نقطه شهر واقع در خیابان امام و پل حجتیه بوده که اطلاعات مربوط به هواشناسی را پایش کرده و به صورت آنلاین نمایش می‌دهند.
وی افزود: این ایستگاه‌ها وجود آلاینده‌های گازی نظیر منواکسید‌کربن، دی‌اکسید گوگرد، دی‌اکسید نیتروژن و اینورژن را بررسی می‌کنند.
مدیرکل محیط زیست استان قم با بیان اینکه آلاینده‌های گازی برای انسان مضر است، ادامه داد: تاکنون در این رابطه با مشکل خاصی مواجه نبوده و پیش‌بینی‌های هواشناسی برآوردی است به این معنا که ممکن است اتفاق بیفتد و گاهی روی ندهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش تردد در روزهای تاسوعا و عاشورا بیان کرد: در جلسات شورای هماهنگی در ارتباط با تردد و افزایش آلودگی هوا در ایام سوگواری امام حسین(ع) بحث‌هایی صورت گرفته و موضوع معاینه فنی خودروها مورد توجه بوده است.
مدیرکل محیط زیست استان قم عنوان کرد: محیط زیست نهادی حاکمیتی و نظارتی است و مجموعه مدیریت شهری مجری طرح‌ها محسوب می‌شود و با توجه به اینکه زائران بسیاری در این ایام وارد قم می‌شوند، نباید محیط شهر از پسماندها آلوده شود و منظر طبیعت موجود در شهر را بر هم زند.
نجیمی با اشاره به اینکه اداره‌کل محیط زیست نسبت به میزان آلودگی اقداماتی را انجام می‌دهد، اظهار کرد: اگر آلودگی در وضعیت هشدار باشد اطلاع‌رسانی صورت گرفته و به مرکز بهداشت هشدارهایی داده می‌شود و اگر به مرحله اضطرار برسد کمیته بحران تشکیل شده و برنامه‌های لازم به اجرا در می‌آید.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول