اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشت ماه گذشته به وقوع پیوست؛

ثبت بیش از 12 هزار ولادت در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر از ثبت بیش از 12 هزار ولادت در این استان خبر داد.

ثبت بیش از 12 هزار ولادت در استان بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، کیامرث صالحی‌نیا صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی این شهرستان با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار داشت: مردم ایران اسلامی عاشق ائمه اطهار(ع) هستند و همواره شاهد حضور بی‌نظیر مردم در مراسمات هستیم.
مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر یادآور شد: باید درس‌های لازم را از قیام عاشورا بگیریم و آن را در زندگی به کار ببندیم و بدون تردید عزت‌مندی از مهم‌ترین درس‌های این رویداد بزرگ است.
صالحی‌نیا در ادامه با اشاره به فعالیت‌های ثبت احوال استان بیان کرد: ثبت وقایع حیاتی تولد و فوتی یکی از ضروریات است که شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان‌ها موظفند در مهلت مقرر یعنی 15 روزه برای ثبت تولد و 10 روزه برای ثبت فوتی‌ها اقدام کنند.
وی افزود: دشتستان 26 درصد جمعیت استان بوشهر را به خود اختصاص داده و وضعیت این شهرستان در ثبت وقایع حیاتی نسبتا خوب است.
مدیرکل ثبت احوال بوشهر از ثبت بیش از 12 هزار ولادت در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در هشت ماهه گذشته از ۱۲ هزار و 260 واقعه ولادت در استان بوشهر سه هزار و 108 ولادت در دشتستان به وقوع پیوسته که از این میزان 51 درصد از متولدین دشتستانی پسر بوده‌اند.
صالحی‌نیا افزود: در هشت ماهه امسال از دو هزار و 290 واقعه فوتی در استان بوشهر نیز هزار و 477 فوتی متعلق به دشتستان است که ثبت وقایع فوتی نسبت به سال گذشته دو درصد کاهش را نشان می‌دهد.
وی همچنین اضافه کرد: 99 درصد وقایع تولد و فوت در دشتستان به ثبت می‌رسد.
صالحی‌نیا جمعیت ثبتی را با جمعیت سرشماری نفوس و مسکن دو مقوله جدا از هم دانست و اظهار داشت: در دستور کار کشور این طور آمده که در صورت آماده‌سازی زیرساخت‌های کشور در ثبت احوال، در ثبت وقایع جمعیتی و آماری و تولد و وفات دیگر سرشماری انجام نخواهد شد و ملاک جمعیت ثبت احوال هر شهرستان خواهد بود.
وی خواستار تعامل و همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی در اعلام به موقع وقایع حیاتی به ثبت احوال و همچنین تجهیز مراکز ثبت احوال در شهرستان‌ها شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول