اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

گفتمان سیاست خارجی ایران تهدید علیه تهدید است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست خارجی امروز ایران بر اساس گفتمان تهدید علیه تهدید است.

گفتمان سیاست خارجی ایران تهدید علیه تهدید است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد اسماعیل کوثری در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در گفتمانی با موضوع "سیاست بدون مرز" حضور یافته و اظهار کرد: اکنون سیاست خارجی ما بر اساس گفتمان رهبری بر مبنای تهدید علیه تهدید پیش می‌رود که این یک استراتژی مشخص شده است.
وی افزود: اتفاقات اخیر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به عنوان بیداری اسلامی و در اروپا و آمریکا به عنوان جنبش وال‌استریت برخاسته از عواملی است که در اصل باید آن را برگرفته از نهضت امام خمینی (ره) دانست.
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: نهضتی امام خمینی (ره) برگرفته از نهضت امام حسین(ع) است چراکه امام خمینی چه در سال 1342 و چه در سال 1357 که انقلاب به پیروزی رسید شعار نه شرقی و نه غربی را فرمودند که این شعار نیز برخاسته از کلام خداوند در قرآن است.
وی با بیان اینکه ما تأکیدی بر موضوع قدرت و ابرقدرتی قائل نیستیم، افزود: ما پیروان و شیعیان امام حسین (ع) هستیم و قائل به ابرقدرتی نیستیم و اگر قائل به قدرتی باشیم این قدرت تنها از آن خداست چراکه انسان‌ها آزاده آفریده شده‌اند.
کوثری با بیان اینکه امام با شعار نه شرقی و نه غربی کار خود را آغاز کردند، افزود: با توجه به اینکه نظام اسلامی بر پایه نظام دینی استوار است، امام با صراحت اعلام کردند نه شرقی و نه غربی باید همواره سرلوحه نظام جمهوری اسلامی دنبال شود و دشمنان نیز از فردای پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌های خود را آغاز کردند.
وی یکی از توطئه‌های طراحی شده غربی‌ها را تحمیل جنگ در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: در این جنگ به 45 مستشار خود در داخل کشور برنامه پنج ساله‌ای دادند تا سیاست‌های کلان کشور را مشخص کرده و شناخت دقیقی از کشور ما به دست ایادی و دشمنان خارجی دهند.
نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: این افراد نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه با خفت و خواری پا به فرار گذاشتند و حتی یک وجب از خاک ما را نگرفتند.
وی با اشاره به اینکه این دشمنی‌ها تا جنگ تحمیلی ادامه یافت، افزود: پس از جنگ تحمیلی نیز دشمنان با جنگ نرم وارد شدند و در پی آن شدند تا از پیشروی کشور جلوگیری کنند اما ایران با کارهای علمی و فرهنگی جوانان محکم ایستاده و مقابله کرده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان محاصره اقتصادی خود را از سال 59 آغاز کرد، افزود: در دوران دفاع مقدس کشورها حتی سیم خاردار نیز به کشور ما نمی‌فروختند که در این راستا ما نه تنها محدود به کشور خود نشدیم بلکه کسانی که به دنبال این امر بودند نیز تشویق کردیم تا از فرهنگ غالب غرب بیرون آمده و روی پای خودشان بایستند.
وی بیان کرد: حزب‌الله لبنان رزمندگان ما را الگو قرار دادند و در ایستادگی و مقاومت رزمندگان ایران را سرلوحه قرار دادند که همین تجارب موجب پیروزی آنها شد.
کوثری با اشاره به اینکه ما در مسئله هسته‌ای تابع قانون هستیم، افزود: در مسائل هسته‌ای، ایران در چارچوب قانون بوده اما دشمنان نمی‌توانند‌ این توانمندی را در ایران ببینند و به دنبال چالش هستند.
وی ادامه داد: در سال 1994 ایران از آژانس به صورت کتبی درخواست رآکتور هسته‌ای برای غنی‌سازی 20 درصد در مرکز امیرآباد را داشت اما آنها این رآکتور را به ایران ندادند و ما بر آن شدیم که خود این رآکتور را بسازیم که همینطور شد، اما آنها باور نکردند.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در نانوتکنولوژی، موشک، ماهواره و ... نیز پیشرفت‌هایی کسب شده است، افزود: اگر این موفقیت‌ها نبود، آنها چنین عصبانی نمی‌شدند، نه تنها این موارد بلکه در مباحث زیربنایی نیز ما موفق عمل کرده‌ایم و آنها خود بر این امر واقف‌اند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جنبش فتح وال‌استریت نیز بیان داشت: دیدگاه ما این است که اگر امروز مردم آمریکایی‌ حرکت می‌کنند، نتیجه آن است که حقانیت امام و رهبری موجب بیداری دل‌های بشریت شده است.
کوثری اظهار کرد: آنها به دنبال حق‌خواهی خود هستند و هر روز قوی‌تر می‌شوند و این جنبش سرآغاز حرکت‌های بزرگ‌تر است.
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی زمانی به عنوان پنجمین کشور قدرتمند دنیا مطرح بود، افزود: این رژیم غاصب در مقابل حزب‌الله لبنان چنان زانو زد که همه به حقارت آن پی بردند به طوریکه در روزهای نخست به جنوب لبنان حمله کرده و در 600 نقطه شناسایی شده با موشک‌های لیزری حمله کرد اما حزب‌الله چنان بلایی سر آنها آورد که شگفتی‌ساز شدند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دست و پا زدن دشمن به خاطر از دست دادن منافع خود است، گفت: وجود نیروهای آمریکایی در عراق هفته‌ای 3 میلیارد دلار برای آنها هزینه در برداشت و تلفات سنگینی دادند به همین علت مجبور به خروج از عراق شدند و اینها همه از آگاهی ملت‌ها از انقلاب اسلامی ایران است.
وی همچنین با اشاره ورود آمریکا در بحث سوریه نیز خاطرنشان کرد: آنها بر این هستند که سوریه را که در زنجیره مقاومت (ایران، سوریه، لبنان و فلسطین) قرار دارد جدا کنند اما باز نمی‌توانند چراکه اگر چنین چیزی می‌خواهند باید در مقابل مردم بایستند که این امر غیر ممکن است.
کوثری اضافه کرد: ما از سوریه حمایت می‌کنیم اما اسرائیل، عربستان، آمریکا و ترکیه به دنبال ساقط کردن سوریه هستند و در این راستا تنها بشار اسد مطرح نیست بلکه مردم سوریه مقاومت می‌کنند و این در حالیست که آمریکا یکی پس از دیگری پایگاه‌های خود را در خاورمیانه از دست می‌دهد.
وی با بیان اینکه آمریکا برای دو موضوع در خاورمیانه است، اضافه کرد: یکی اینکه نفت منطقه را کنترل کند و دیگری اینکه جلوی کشورهای منطقه را بگیرد تا اسرائیل ساقط نشود.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اگر خاورمیانه به آمریکا نفت ندهد، آمریکا و اروپا فلج می‌شوند چراکه بیش از 69 درصد انرژی دنیا در ایران، عربستان، عراق و کویت است و آمریکا 20 میلیون بشکه نفت لازم دارد که 7 میلیون بشکه را خود و 13 میلیون بشکه دیگر را باید از این کشورها تهیه کند.
وی در پایان با بیان اینکه وضعیت کنونی آمریکا شکننده شده است، خاطرنشان کرد: اگر آمریکا تهدید و ترور می‌کند، بازی جنگ روانی است وگرنه اصل وجود آنها در خاورمیانه نیاز آنها به نفت و حفظ اسرائیل در منطقه است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول