اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استانداری کردستان خبر داد:

اختصاص 22 میلیارد تومان اعتبار فرهنگی به کردستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه استانداری کردستان گفت: از محل اعتبارات شاخص فرهنگی 22 میلیارد تومان به کردستان اختصاص داده شده است.

اختصاص 22 میلیارد تومان اعتبار فرهنگی به کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری شنبه‌شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان  که در سالن دولت استانداری استان برگزارشد، اظهار داشت: اعتبارات شاخص فرهنگی دو سال است که در قانون بودجه کشور لحاظ می‌شود.
وی با اشاره به ابلاغ 22 میلیارد تومان از محل اعتبارات شاخص فرهنگی به استان، تصریح کرد: 80 درصد این اعتبار معادل 18میلیارد تومان در حوزه هزینه‌ای و 20 درصد آن معادل 4 میلیارد تومان در بخش عمرانی است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه استانداری کردستان عنوان کرد: با توجه به اختیاراتی که به استان داده شده تنها10درصد این سهم  می‌تواند جابجا شود.
ازهاری ادامه داد: به استناد بند 38 تغییرات متفرقه قانون بودجه امسال، مجلس از صفر تا 100 اعتبارات فرهنگی را به صورت الزام در بخش‌های مختلف توزیع کرده است.
این مقام مسئول توزیع اعتبارات شاخص‌های فرهنگی را در 13 بخش عنوان کرد و گفت: در حوزه علمیه 20 درصد، دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه قم و هزینه‌های اعزام مبلغین 20 درصد، مساجد و حسینیه‌های روستایی و شهری نیز 10 درصد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر اعتبارات فرهنگی تعیین تکلیف شده شامل مصلاها 5 درصد، کانون‌های فرهنگی هنری بسیج 10 درصد، ورزش مدارس 5 درصد، امور ورزش 10، ادارات ارشاد اسلامی کل استان و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد 18 درصد و کتابخانه‌های عمومی نیز 2 درصد است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه استانداری کردستان افزود: مبادله موافقت‌نامه اعتبارات در بخش‌های حوزه علمیه، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مرکز آموزشی پژوهشی حضرت امام(ره) به صورت متمرکز و در خارج استان تدوین می‌شود.
ازهاری خاطرنشان کرد: 25 درصد کل اعتبارات معادل 5 میلیارد و 512 میلیون تومان که از این مقدار 4 میلیارد و 700 میلیون تومان به صورت هزینه‌ای و مابقی اعتبارات عمرانی خواهد بود، مربوط به بخش‌های مذکور است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول