اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

واکنش هدایت‌خواه به بلوکه شدن اعتبارات فرهنگی کهگیلویه و بویر احمد

خبرگزاری فارس: مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تصمیم اخیر رئیس مجلس برای بلوکه کردن اعتبارات فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد پس از گذشت دو سال گفت: آقایان خیلی دیر از خواب بیدار شده‌اند.

واکنش هدایت‌خواه به بلوکه شدن اعتبارات فرهنگی کهگیلویه و بویر احمد
ستار هدایت‌خواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به دستور لغو مصوبه دولت مبنی بر اختصاص 150 میلیارد تومان بودجه به اقدامات فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد و 125 میلیارد تومان به استان سمنان اظهار داشت: فکر می‌کنم رئیس مجلس در این رابطه به درستی توجیه نشده‌اند که این‌گونه به صورت یکجانبه دستور لغو این اعتبارات را می‌دهند.
مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اصل موضوع این است که دولت در سفر استانی دور سوم خود به این استان مصوب کرد که برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی هر سال 30 میلیارد تومان و ظرف 5 سال 150 میلیارد تومان بودجه به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص دهد.
هدایتخواه ادامه داد: آقای لاریجانی متوجه باشند که این بودجه 150 میلیاردی برای یک سال نبوده بلکه در بودجه سالانه در همان ردیف ارتقای شاخص‌های فرهنگی در استان 20 میلیارد تومان مصوب مجلس بوده و 10 میلیارد تومان دیگر را نیز بنا بوده هیئت دولت از بودجه‌هایی که در اختیار خود رئیس‌جمهور و معاونت برنامه‌ریزی است و برای سفرها پیش‌بینی شده تامین کند که با احتساب یکدیگر همان 30 میلیارد تومان می‌شود و از این رو چنین مصوبه‌ای خلاف قانون نیست.
مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: البته این مصوبه تاکنون اجرایی نشده و از همان 20 میلیارد تومان مصوبه مجلس در سال 89 تاکنون 6 میلیارد تومان اختصاص داده شده و در سال جاری 17.5میلیارد تومان آن جذب گردیده است.
وی افزود: می‌توان گفت بخشی از این مبلغ 30 میلیارد تومان که در 5 سال سرجمع آن 150 میلیارد تومان خواهد بود را مجلس تصویب کرده و بخشی نیز جزو مصوبات سفرهای استانی است که به نظر ما آقایان دیر از خواب بیدار شده‌اند و پس از دو سال می‌خواهند به زعم خودشان جلوی کارهای غیرقانونی را بگیرند.
هدایتخواه گفت: البته اینکه رئیس مجلس پس از گذشت دو سال به گمان خودشان می‌خواهند جلوی کار غیرقانونی را بگیرند هم جای سئوال دارد.
وی افزود: فکر می‌کنیم بسیاری از این مواضع و عملکردهای رئیس مجلس که شائبه پیش داوری دارد از روی حب و بغض و اغراض سیاسی باشد چرا که باید از مطلعین در این رابطه نیز مشورت می‌گرفت.
انتهای پیام/ح10 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول