اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی خراسان جنوبی انجام شد؛

انتقاد نماینده بیرجند از اعتبارات شهرداری‌ها

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی از نحوه اختصاص اعتبار به شهرداری‌های خراسان جنوبی به ویژه مرکز استان به شدت انتقاد کرد که با تایید استاندار همراه بود.

انتقاد نماینده بیرجند از اعتبارات شهرداری‌ها
 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با تایید اعتراض شهردار بیرجند در کمبود اعتبارات اختصاص یافته به شهرداری‌های استان اظهار داشت: نمای شهری بسیار مهم است و وضعیت آن نیز بستگی به اعتباراتی دارد که به شهرداری‌ها اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه در جلسات گذشته به چهار شهرداری استان اعتباری اختصاص نیافت، تاکید کرد: این شهرها جزو محروم‌ترین شهرهای استان هستند و تازه تاسیس بوده و نیازمند اعتبارند.
رئیس مجمع نمایندگان استان همچنین خواستار اعتبار ویژه سه محصول زرشک، زعفران و عناب استان به عنوان محصولات استراتژیک بخش کشاورزی شد.
ابراهیمی در تایید نگرانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر عدم اختصاص اعتبار از محل صندوق بیمه کشاورزی خواستار توجه و پیگیری ویژه استاندار در این راستا شد.
وی همچنین از نظام چانه‌زنی که در کشور عرف شده انتقاد کرد و خطاب به مسئولان ارشد استان تاکید کرد: باید کاری کنیم که نظام چانه‌زنی موجود در کشور بر استان حاکم نشود، که این موضوع با واکنش نماینده قاین همراه بود.
استاندار خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به اینکه 85 درصد اعتبارات کل کشور ملی است و 15 درصد مابقی را اعتبارات استانی تشکیل می‌دهد مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید در راستای جذب اعتبارات ملی تلاش بیشتری داشته باشند.
قهرمان رشید با اشاره به ماده 180 قانون بودجه سال جاری اظهار داشت: در این قانون مزایای خوبی در راستای کمک به استان‌های غیر برخوردار و محروم در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید در شاخص‌ها بازنگری جدی داشته باشند، افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی شاخص‌هایی دارند که اعتبارات ماده 180 قانون بودجه به آن تعلق نمی‌گیرد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کم کاری برخی از مدیران نباید به پای دولت و مجلس گذاشته شود، ادامه داد: تصمیمات استان بر مبنای نظرات مردم و مسئولان استان در رده‌های مختلف گرفته می‌شود.
رشید با بیان اینکه خراسان جنوبی در اختصاص اعتبارات به نسبت جمعیت وضعیت مطلوبی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، افزود: در بخش کشاورزی استان هیچ سقفی برای جذب اعتبارات در حوزه‌های مختلف این بخش وجود ندارد.
وی با بیان اینکه شهرداری‌های استان به لحاظ منابع درآمدی با مشکل جدی مواجه هستند، تصریح کرد: در توزیع اعتبارات باید به شهرداری‌های استان توجه ویژه شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول