اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

معلولیت نباید عامل تضییع حقوق باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال گفت: معلولیت نباید عاملی برای تضییع حقوق قانونی افرادی باشد که حق برخورداری از امتیازات و رفاهیات را دارند.

معلولیت نباید عامل تضییع حقوق باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان و تجلیل از 40 معلول موفق شهرستان خلخال اظهار داشت: آنهایی که تصور می‌کنند معلولیت مانعی در مسیر پیشرفت و ترقی است باید به توانمندی معلولان که گاه بیشتر از انسان‌های سالم است توجه کنند و هرگز به خود اجازه ندهند حق و حقوق معلولان را نادیده بگیرند.
وی با بیان اینکه اجرایی شدن قانون جامع معلولان اکثر نیازمندی و خواسته‌های این قشر را تامین و برآورده می‌کند، افزود: جامعه‌ای موفق است که بتواند به نیاز  و مطالبه همه گروه‌ها به ویژه گروه‌های معلول و کم بضاعت توجه کند و در راستای شعار عدالت حق و حقوق آنها را تامین کند.
فرماندار خلخال با انتقاد از نادیده گرفتن حقوق معلولان در ساده‌ترین مناسبات اجتماعی ابراز داشت: مناسب‌سازی معابر و ادارات بزرگ‌ترین توجه به حق و حقوق مسلم معلولان است که اگر به هر نحوی سهوی و عمدی نادیده گرفته شود سبب تضییع حقوق آنها شده و گله‌مندی آنها را به دنبال خواهد داشت.
در این مراسم رئیس بهزیستی خلخال نیز اظهار داشت: معلولان عضوی از جامعه و در کنار ما هستند و  ما نیز وظیفه داریم آنها را تکریم و احترام کنیم.
وحید صادقی ضرورت اجرایی شدن قانون جامع حقوق معلولان را خاطرنشان کرد و گفت: اگر این قانون مورد توجه قرار گیرد و شکل عملیاتی به خود بگیرد ما به یقین قادر خواهیم بود بخش عمده‌ای از نیازمندی این قشر را برآورده کنیم.
وی همچنین خواستار برطرف شدن معضلات اجتماعی و برخی نگرانی معلولان شد و از مسئولان شهرستانی خواست در حوزه فعالیت خود به مطالبه و خواست معلولان توجه کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به مناسبت 12 آذر روز جهانی معلولان نمایشگاهی از آثار کودکان معلول نیز در مدرسه استثنایی رشد خلخال در معرض نمایش عموم گذاشته شده است.
در این نمایشگاه کودکان در موضوعات محرم و معلولیت به نقاشی پرداختند.
همچنین به مناسب روز جهانی معلولان تعدادی از معلولان مدرسه استثنایی رشد خلخال با شعار "معلولیت محدودیت نیست" به راهپیمایی پرداختند.
در پایان این مراسم مسئولان مدرسه استثنایی رشد خلخال به بیان مشکلات این مدرسه پرداختند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول