اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای توانمندسازی مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی؛

مسئولان استانی به یاری کمیته امداد بشتابند

خبرگزاری فارس: نماینده گچساران و باشت در مجلس از همه مسئولان استانی خواست تا کمیته امداد را در توانمندسازی مددجویان و خوداشتغالی آن‌ها یاری دهند.

مسئولان استانی به یاری کمیته امداد بشتابند
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید قدرت‌الله حسینی‌پور پیش از ظهر امروز در همایش خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد در گچساران با تسلیت ایام محرم اظهار داشت: کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در راستای سیاست‌های انقلاب اسلامی کارنامه موفقی را در شهرستان گچساران از خود به ‌جای گذاشته است.
نماینده مردم شهرستان گچساران در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیته امداد با تمرکز روی سیاست اشتغال‌زایی، سیاستی مطمئن را شروع کرده که ما نیز با همه ظرفیت‌های قانونی از این برنامه‌ها حمایت می‌کنیم.
وی بیان کرد: اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری با یک نفر و یک دستگاه محقق نمی‌شود و همه ما باید این نهاد را در اجرای طرح‌های توانمندسازی و اشتغال‌زایی یاری دهیم.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، بیکاری را ریشه همه ناهنجاری‌های جامعه دانست و تاکید کرد: امروز پیدا کردن شغل و کسب و کار به یکی از مطالبات مهم مردم در شهرستان گچساران تبدیل شده و سیاست کمیته امداد علاوه بر اینکه در راستای مطالبات عمومی مردم است، موجب استقلال مالی در میان اقشار محروم جامعه نیز می‌شود.
حسینی‌پور ادامه داد: علاوه بر کارهای اقتصادی، توجه به بنیان و جایگاه خانواده می‌تواند موجب پرورش و تربیت افراد جامعه شود که کمیته امداد در این زمینه نیز برنامه‌های خوبی دارد.
قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش گفت: مشکلات همیشه وجود دارد مهم این است که با همت و تدبیر برای مبارزه با آنها گام برداریم.
ارسلان جلال‌فرد با تسلیت شهادت امام حسین(ع) گفت: سیاست کمیته امداد تا قبل از این، بیشتر در کمک‌های معیشتی بود اما، اکنون سیاست این نهاد روی بحث توانمندسازی متمرکز شده که سیاستی منطقی و موفق خواهد بود.
قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد افزود: امروز کمیته امداد در سرفصل‌های فرهنگی، عمرانی و اشتغال خانواده‌ها خدمات گسترده‌ای را در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌دهد که لازم است در این زمینه‌ها همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و فرهنگی این نهاد را در انجام ماموریت‌های خود یاری دهند.
وی، دنبال کردن سیاست‌ها و تلاش‌ها تا حصول نتیجه و به‌ بار نشستن آن را متضمن خروجی مثبت و کاهش واقعی محرومیت‌ها دانست و تاکید کرد: خود اشتغالی غبار محرومیت را از چهره مددجو می‌زداید و نشاط و شادی را در چهره وی نمایان می‌کند.
جلال‌فرد ابراز داشت:  اهمیت و تاثیرگذاری نهاد خانواده در اجتماع می‌طلبد تا به مقوله تربیت در خانواده‌ها توجه بیشتری کنیم و در برنامه‌ریزی‌ها و برنامه‌های فرهنگی آن را بیش از گذشته لحاظ کنیم.
قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آموزش‌ها در کمیته امداد در مسیر رشد و تقویت باورهای دینی و اقتصادی جامعه هدف طراحی شده که استقبال مردم نیز از این برنامه‌ها در حد مطلوبی است.
جلال‌فرد با اشاره به افراد موفق، مبتکر و مخترع  در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اکنون بسیاری از این افراد با حمایت‌های کمیته امداد توانسته‌اند به مدارج بالای علمی، اختراع و تالیف برسند.
وی گفت: در زندگی همه ما سختی‌هایی وجود دارد که باید قدم برداریم و با اجرای برنامه‌هایی چون اشتغال‌زایی و توانمندسازی جامعه خود ریشه محرومیت را بخشکانیم.
امام جمعه شهرستان گچساران نیز در این همایش، خانواده را نخستین نهاد اجتماعی شکل‌گرفته در زندگی دانست و گفت: هیچ نهادی به اندازه خانواده در وضعیت یک جامعه نقش و تاثیر ندارد.
حجت الاسلام سید فرج‌الله موسوی افزود: اگر فرزندی در خانواده رعایت حقوق و رسته‌های مختلف را از پدر و مادر خود آموختند بدون شک این مهم را در اجتماع نیز رعایت خواهند کرد.
وی پایه‌ریزی بنای محکم ازدواج را از خانواده‌ها دانست و تاکید کرد: هیچ بنایی استحکام نیافت که ارزش ازدواج و تشکیل خانواده را داشته باشد.
موسوی توجه به ارائه آموزش‌های لازم را در ابعاد مختلف موضوع خانواده لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با تقویت باورهای دینی جامعه به سمت اعتدال و رعایت حقوق دیگران خواهد رفت.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول