اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان کردستان اعلام کرد :

آمادگی 100 درصدی نیروی انتظامی در اجرای طرح زمستانی

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: در اجرای طرح زمستانی علاوه بر استفاده از پلیس‌های تخصصی راهور و پلیس‌راه، از سایر ماموران انتظامی نیز در صورت نیاز استفاده می‌شود و نیروی انتظامی برای اجرای این طرح آمادگی 100 درصدی دارد.

آمادگی 100 درصدی نیروی انتظامی در اجرای طرح زمستانی
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محسن حسن‌خانی ظهر امروز در جلسه هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با اجرای طرح زمستانی کردستان در مهمانسرای انتظامی در سنندج، اظهار داشت: هدف اصلی نیروی انتظامی خدمت به مردم است و در این مسیر با تمام توان و امکانات آماده ارائه خدمات در عرصه‌ای به مردم خواهد بود.
وی به تعامل و همکاری بسیار خوب دستگاه‌های اداری و انتظامی استان اشاره کرد و افزود: شرکت همه دستگاه‌ها در این جلسات نشان از تعامل بسیار خوب در بین آنان دارد.
فرمانده انتظامی استان کردستان خدمت‌گذاری صادقانه به مردم را از مهم‌ترین اهداف مسئولان کشوری و استانی دانست و تصریح کرد: خدمت در استانی همچون کردستان توفیقی بزرگ و لطف الهی است که شامل حال همه مسئولان و مدیران این استان شده است.
حسن‌‌خانی خدمت صادقانه به مردم را از مهم‌ترین اولویت‌های نیروهای انتظامی در این استان برشمرد و گفت: خوشبختانه با توجه به تعامل بسیار خوب مردم استان با نیروی انتظامی در انجام این رسالت بسیار موفق عمل کرده‌ایم.
به گفته وی، در راستای اجرای طرح زمستان امسال نیز با همکاری و تعامل بسیار خوب دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ها و اقدامات بسیار خوبی انجام شده که به زودی در قالب اجرای مانوری به عموم مردم نشان داده شود.
فرمانده انتظامی استان کردستان به کاهش آمار کشته‌های ناشی از تصادفات در سطح استان در طول سه سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای پلیس، تعامل بسیار خوب دستگاه‌های مرتبط در این حوزه و رعایت قوانین و مقررات از سوی خود مردم استان از مهم‌ترین عوامل کاهش این آمار بوده است.
حسن‌‌خانی به همکاری و مشارکت بسیار خوب مردم در بحث فرهنگ ترافیک اشاره کرد و گفت: بدون شک با اجرای قانون جدید و مشارکت مردم در اجرای کامل آن شاهد کاهش بیش از پیش نرخ تلفات تصادفات در استان خواهیم بود.
فرمانده انتظامی استان کردستان به کشته شدن 284 نفر بر اثر سانحه تصادف در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: با وجود کاهش 24 درصدی که در این حوزه داریم ولی باز هم این تعداد تلفات بسیار زیاد است و باید به منظور کاهش آن به صورت علمی و کاربردی کار شود.
وی تصریح کرد: از بین بردن عوامل تصادفات و رفع نقاط حادثه‌خیز به منظور کاهش نرخ تلفات تصادفات امری ضروری است که باید مورد توجه همه ارگان‌ها و نهادهای ذی‌ربط در سطح استان قرار گیرد.
فرمانده انتظامی استان کردستان شناسایی و حل نقاط حادثه‌خیز در استان را خواستار شد و افزود: در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم که باید به صورت ویژه با توجه به شرایط جاده‌ها در فصل زمستان اقدامات لازم صورت گیرد.
حسن‌خانی بکار بستن تمام نیرو و تجهیزات به منظور کاهش آمار تصادفات را ضروری خواند و ادامه داد: باید نقاط پر حادثه، کم‌نور و دیگر نقاط مشکل‌ساز شناسایی و هرچه زودتر حل شوند.
وی فاصله پاسگاه‌های پلیس راه در استان با یکدیگر را یکی دیگر از مشکلات این حوزه خواند و گفت: حضور چند گشت پلیس در این مسیرها نمی‌توانند پاسخگوی نیاز جاده‌ای ما باشند.
فرمانده انتظامی استان کردستان عدم وجود پاسگاه پلیس راه در برخی از شهرستان‌ها همچون مریوان را متذکر شد و ادامه داد: نیروی انتظامی در بحث نیرو و تجهیزات خودرویی برای مستقر کردن در پاسگاه‌ها محدویتی ندارد و به محض ساخت پاسگاه‌ها در نقاط مورد نیاز، آن را مجهز خواهیم کرد.
حسن‌خانی در ادامه با اشاره به تصویب قانون جدید راهنمایی و رانندگی و تاثیرات اجرای آن، اظهار داشت: خوشبختانه بعد از گذشت سال‌ها این قانون تصویب و مرحله نخست آن نیز اجرا شده است.
وی اجرای این قانون را زمینه‌ساز کاهش بیش از پیش تخلفات راهنمایی و رانندگی دانست و افزود: برای اجرای مطلوب این قانون قبل از آغاز آن، باید در بحث اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کارهای اساسی انجام شود.
فرمانده انتظامی استان کردستان در پایان با بیان اینکه جریمه کردن مردم هدف اصلی پلیس در اجرا و اعمال این قانون نیست، گفت: هدف اصلی ما ایجاد بازدارندگی به منظور کاهش جرائم و کاهش نرخ تصادفات و تلفات ناشی از این موضوع است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول