اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی بجنورد:

صدا و سیما در ارائه الگوها موفق نبوده است

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با تاکید بر نقش رسانه ملی در الگو و فرهنگ سازی گفت: صدا و سیما با پخش برخی از سریال‌ها در ارائه الگوها موفق نبوده است.

صدا و سیما در ارائه الگوها موفق نبوده است
میرعلم سیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: افرادی در تلویزیون ظاهر شده و به عنوان الگو در جامعه مطرح و مورد تکریم واقع می‌شوند که با الگوهای اسلامی مغایرت دارند.
وی یکی از رسالت‌های ذاتی دستگاه‌های فرهنگی را فرهنگ سازی و پیشگیری عنوان کرد و افزود: اگر برنامه این حوزه‌ها به درستی انجام شود، علاوه بر کاهش مشکلات بزه‌کاری و ناهنجاری‌ها، پرونده‌های کمتری در دستگاه قضایی تشکیل می‌شود.
سیدی تصریح کرد: هیچ‌گاه علاقمند نبوده تا پای فردی به دادگاه یا زندان باز شود، اما در قانون عناوین جرائم و مجازات آن تعیین شده است.
وی با تاکید بر نقش دستگاه های پیشگیری از وقوع جرم گفت: اکنون هزار و 400 نفر در زندان بجنورد دوران مجازات خود را سپری کرده و باید ساز و کار مناسب برای فعالیت‌های اصلاحی در زندان انجام شود.
دادستان عمومی و انقلاب بجنورد یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه را ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و افزود: این فریضه رویکرد پیشگیرانه داشته و نقش ویژه ای را در رفع آسیب‌های اجتماعی از جامعه دارد.
وی با اشاره به اینکه اجرای این فریضه باید ترویج یافته و همگانی شود، خاطرنشان کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در آموزه‌های دینی نیز سفارش شده تا جامعه اسلامی از ناهنجاری‌ها و انحراف پاک شود.
سیدی یکی از تجربیات موفق در استان را اجرای طرح عیون خودرویی عنوان کرد و گفت:‌ این طرح که با تذکر لسانی انجام شده، تأثیرات زیادی را در کاهش تخلفات و جرائم در مرکز استان داشته است.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح که توسط نیروهای مردمی ستاد حفاظت اجتماعی دادگستری و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به اجرا در می‌آید، اظهار داشت:‌ این طرح در راستای رفع هر گونه فساد اجتماعی در اماکن و تردد خودرویی گزارش شده و برای فراگیر کردن رفتارهای بهنجار در تمامی محیط‌های زندگی اجتماعی اجرا می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب بجنورد خاطر نشان کرد: بر همین اساس هر گونه تخلف از سوی رانندگان خودروها و اختلال در نظم عمومی از طریق تولید صدای ناهنجار و پخش موسیقی‌های مبتذل در خودرو و اماکن از سوی نیروهای آموزش دیده و مورد وثوق ستاد حفاظت اجتماعی دادگستری شناسایی و گزارش می‌شود.
وی یادآور شد: همچنین در اجرای این طرح حمل حیوانات نجس مانند سگ در خودروها در شهر خلاف قانون شناخته شده است و از سوی مجریان تذکر کتبی و لازم داده می‌شود.
انتهای پیام/خ۲
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول