اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 3 هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی صورت می‌گیرد؛

احداث 15 واحد تولیدی جدید در منطقه آزاد ارس

خبرگزاری فارس: سرپرست منطقه آزاد ارس از احداث 15 واحد تولیدی جدید با سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در این منطقه خبر داد.

احداث 15 واحد تولیدی جدید در منطقه آزاد ارس
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، صادق نجفی اظهار کرد:  این طرح‌ها از سال 88 مجوزهای لازم را از سازمان دریافت کرده و هم اکنون در حال اجرای عملیات احداث پروژه هستند و به طور متوسط بیش از 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی با اعلام اینکه بیش از 2 هزار میلیارد ریال از این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری خارجی در حال انجام است، افزود: این طرح‌ها در سایت‌های صنعتی 260 هکتاری صنایع پاک و های‌تک، صنایع سنگین و 135 هکتاری فاز صنعتی در حال اجرا هستند و تا پایان سال‌جاری برخی از این پروژه‌ها به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری و آغاز تولید خواهند بود.
وی تصریح کرد: از میان این طرح‌ها به سه واحد تولیدی لوازم بهداشتی و آرایشی و چهار واحد پالایشگاهی می‌توان اشاره کرد که تا پایان سال به مرحله تولید می‌رسند.
نجفی اظهار داشت: در صورت اتمام اجرای طرح‌های مذکور در این منطقه برای بیش از 500 نفر شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.
عضو هیئت مدیره و سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس گفت: برآورد اولیه نشان می‌دهد این کارخانجات در مجموع بیش از 126 هزار تن کالا در سال در زمینه‌های صنایع غذایی، لوازم بهداشتی و آرایشی، صنایع چوبی، نفت و پتروشیمی، صنایع الکترونیک، کابینت و مبلمان شهری و خانگی در منطقه آزاد ارس تولید خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 41 واحد تولیدی در منطقه آزاد ارس احداث شده و درحال فعالیت هستند، گفت: از سال 84 تا پایان سال 89 بیش از 8550 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این منطقه جذب شده است که با تحقق کامل فعال‌سازی محدوده 20 هزار هکتاری جلفا، منطقه آزاد ارس مسیر توسعه را با سرعت بیشتری طی خواهد کرد.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول