اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

تاسیس دفتر نمایندگی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس از تاسیس دفتر نمایندگی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس خبر داد.

تاسیس دفتر نمایندگی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، صادق نجفی در حاشیه نشست با مدیر کل امور اقتصادی و دارایی و  رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری این استان آذربایجان‌شرقی در منطقه آزاد ارس اظهار داشت: طبق توافقات انجام یافته با مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان، به زودی نمایندگی این مرکز برای ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران در محدوده منطقه آزاد ارس در معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان مستقر می‌شود.
وی افزود: این دفتر خدماتی از قبیل ارائه مشاوره سرمایه‌گذاری و نیز انجام خدمات تضمین سرمایه‌گذاری خارجی را که قبلا برای سرمایه‌گذاران خارجی در تبریز انجام می‌شد، را ارائه خواهد داد.
نجفی ادامه داد: در بازدید مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان از منطقه آزاد ارس، ضمن بازدید از چند پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری در این منطقه مسائل مطروحه نیز مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در این جلسه مشکل اخذ مالیات بر ارزش افزوده برای کالاهای تولیدی منطقه و نیز حامل‌های انرژی نیز مطرح شد که با توجه به قانون معافیت مالیاتی در مناطق آزاد، این مسئله نیز به زودی حل شده و با ابلاغیه جدید این مالیات از فعالان اقتصادی منطقه اخذ نخواهد شد.
از زمان آغاز به کار رسمی سازمان منطقه آزاد ارس در سال 1384 تا پایان سال 89  بیش از 8 هزار و550 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اسمی داخلی و خارجی در این منطقه صورت گرفته است.
همچنین صادرات قطعی شش ماهه نخست سال‌ جاری در منطقه آزاد ارس در مقایسه با مدت مشابه سال 89 ، از نظر ارزش دلاری بالغ بر 55 درصد رشد داشته است.
به‌طوری‌که در مدت یاد شده بیش از 35 هزار تن کالا به ارزش 17 میلیون دلار به کشورهای هدف صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر دلاری 55 درصد و از نظر وزنی 75 درصد رشد را نشان می دهد.
این در حالی است که در کنار رشد 55 درصدی صادرات قطعی، صادرات حاصل از تولید نیز که از گمرک منطقه آزاد ارس صورت می‌پذیرد در شش ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل از رشد 129 درصدی برخوردار است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول