اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر عنوان کرد:

کوتاهی در اجرای مصوبات پذیرفتنی نیست

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: کوتاهی در اجرای مصوبات پذیرفتنی نیست.

کوتاهی در اجرای مصوبات پذیرفتنی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری این استان اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده توسط استانداری بوشهر 500 میلیارد ریال در قالب تشکیل سازمان مدیریت بحران به این استان اختصاص یافته است.
وی افزود: این اعتبار برای مسائل بحرانی استان در سال جدید اختصاص یافته که در عرصه خشکسالی و حوادث هزینه می‌شود.
وی اظهار داشت: از این پس برای سوختن جگر دشمنان مقام معظم رهبری با نام امام خامنه‌ای عنوان شود.
استاندار بوشهر با انتقاد از برخی رسانه‌ها در انعکاس خدمات انجام شده، افزود: رسانه‌های استان به توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و جلوه‌های خدمتگزاری استان که توسط مدیران انجام می‌شود کمتر می‌پردازند و نقاط ضعف را پررنگ‌تر می‌کنند.
جهانبخش تصریح کرد: برخی رسانه‌ها با بی‌مهری و بی‌انصافی این همه تلاش و خدمت را کم رنگ منعکس می‌کنند و این موجب می‌شود دیگران بر ما خرده بگیرند.
وی با گلایه از نامهربانی و کم لطفی برخی رسانه‌های استان، ادامه داد: آنها که تلاش می‌کنند و نقد منصفانه و دلسوزانه دارند به انعکاس کارکردها نیز بپردازند.
استاندار بوشهر یادآور شد: فضای پر از همدلی، صمیمیت و کار و تلاشی که امروز بر استان بوشهر حاکم است، باید غنیمت شمرده شود.
وی اضافه کرد: ممکن است در این بین اختلاف سلیقه‌هایی نیز باشد که البته این امر طبیعی است اما نباید موجب شود در خدمت تعلل کنیم و به دیگران اجازه دهیم فضای حاکم بر استان را دچار خلل کنند، به یاد داشته باشیم که هر کدام از ما چند صباحی برای خدمتگزاری آمده‌ایم و پس از آن می‌رویم و آنچه که به جا می‌ماند تلاش‌هایی است که برای خدمتگزاری بهتر انجام شده است.
جهانبخش با اشاره به اجرایی شدن مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان بوشهر با حدود 650 میلیارد ریال اعتبار، گفت: مصوبات به بهره‌برداری رسیده سفر اول رئیس جمهوری به استان بوشهر بیش از 90 درصد و سفر دوم 70 درصد است.
وی تصریح کرد: مصوبات سفر سوم نیز با 6 هزار و 400 میلیارد تومان در حال اجرا شدن است که علت تاخیر در اجرایی مصوبات این دور از سفر، تغییر کابینه و ابلاغ‌ها بود که امری کاملا طبیعی است.
استاندار بوشهر با انتقاد از کم پرداختن رسانه‌ها به رزمایش 50 هزار نفری بسیج در بوشهر بیان کرد: استان بوشهر از پنج استانی بود که رزمایش 50 هزار نفری بسیج را برگزار کرد و تلاش همه عوامل دست‌اندرکاران امر به ویژه سپاه در تدارک و هدایت این اتفاق بزرگ قابل تقدیر است.
جهانبخش ادامه داد: بخشنامه پرداخت هزینه‌های درمان جانبازان و خانواده‌های شهدا و افراد تحت تکفل آنان توسط مجلس تصویب و به استان‌ها و مدیران استانی ابلاغ شده است اما برخی دستگاه‌ها به بهانه اینکه این مصوبه در بودجه دیده نشده از پرداخت هزینه خودداری می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: تاکید و اخطار می‌کنیم دستگاه‌هایی که در اجرای این مصوبه کوتاهی کنند در تخصیص اعتبارات جدید آنها تجدیدنظر می‌شود.
استاندار بوشهر گفت: گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه با این قشر در برخی دستگاه‌های اجرایی رفتارهای خوبی نمی‌شود و مدیران این دستگاه‌ها باید کارکنان خود را موظف کنند که با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان رفتاری مناسب داشته باشند.
جهانبخش اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنیم بنیاد شهید تمثال همه شهدای استان را روی کاشی که دوام بیشتری دارد پیاده کند و اعتبار مورد نیاز این کار که حدود 650 میلیون ریال است را تامین می‌کنیم.
وی اضافه کرد: این تمثال‌ها باید در خیابان‌ها و اماکن زیبای همه شهرها و بخش‌های استان نصب شود.
جهانبخش با تاکید بر برگزاری یادواره شهدا در مدارس استان افزود: همه یادواره‌های شهدا برای بزرگسالان برگزار می‌شود این در حالی است که مهم‌ترین قشری که باید با شهدا، راه و آرمان‌های آنان آشنا شوند دانش‌آموزان هستند بنابراین باید کارگروهی این امر را بررسی و نتیجه را اعلام کند.
وی با اشاره به اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر گفت: استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر سال گذشته 50 درصد بود و انتظار داریم پیشنهاد تصویب دوباره اشتغال 25 تا 50 درصد این قشر در دستور کار قرار گیرد و نمایندگان مردم در مجلس در این زمینه اقدام کنند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول