اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی خبر داد:

وقوع 365 زمین لرزه در خراسان شمالی در سال جاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی گفت: طی امسال 365 زمین لرزه در این استان روی داده است.

وقوع 365 زمین لرزه در خراسان شمالی در سال جاری
محمد آروین امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: بر همین اساس از این تعداد زمین لرزه 15 مورد 3 ریشتر به بالا، 46 مورد 5/2 ریشتر به بالا، 143 مورد به بزرگی 2 ریشتر به بالا و همچنین 161 مورد زیر دو ریشتر بوده است.
وی همچنین با اشاره به برگزاری مانور اخیر زمین لرزه در سطح مدارس این استان افزود: این مانور با مشارکت آموزش و پرورش و مدارس این استان با هدف اصلی پناه گیری، خروج صحیح در حین زلزله و کاهش خطرپذیری زلزله در هنگام وقوع زمین لرزه برگزار شد.
آروین با بیان اینکه این مانور با موفقیت انجام شد، تصریح کرد: در این راستا دانش آموزان با نحوه پناه‌گیری، امدادرسانی و ... برای آمادگی هرچه بیشتر در مقابل این حادثه طبیعی آشنا شدند.
آروین ادامه داد: با توجه به این که مدارس، محیط پرتراکم بوده و در مقابل حوادث غیرمترقبه نیز آسیب پذیری بیشتری دارند، لذا آموزش دانش آموزان و فرهنگیان به هنگام مواجهه با زلزله به منظور به حداقل رساندن تلفات احتمالی ضروری است.
وی با بیان اینکه هر 10 سال یک بار دو تا سه زلزله بالای هفت ریشتر و بین 15 تا 25 زلزله بین 6 تا هفت ریشتر در کشورمان رخ می‌دهد، گفت: این آمار نشان می‌دهد که کشور زلزله خیز بوده از این رو باید زندگی کردن با زلزله را آموزش دیده و با آن کنار آمد.
مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید با انجام تحقیقات و پژوهش‌های اصولی و به صورت علمی میزان خسارات ناشی از زلزله را کاهش داده به گونه‌ای که کشوری مانند ژاپن با وجود زلزله 9 ریشتری به خوبی در مقابل آن عمل کرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول