اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد و نجات هلال‌احمر خراسان جنوبی:

وقوع 203 زمین لرزه از ابتدای سال جاری در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات هلال‌احمر خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 203 زمین لرزه در خراسان جنوبی اتفاق افتاد.

وقوع 203 زمین لرزه از ابتدای سال جاری در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد کاووسی صبح امروز در نخستین کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی ستاد مدیریت بحران شهرستان قاینات اظهار داشت: استان ما به ویژه شمال استان بر روی کمربند زلزله واقع شده است.
وی بر استمرار آموزش‌های امداد و نجات جاده‌ای تاکید کرد و گفت: امسال 10 درصد مردم استان را رایگان آموزش می‌دهیم.
دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان قاین نیز در این جلسه آموزش و فرهنگ را زیربنای هر کاری برشمرد و گفت: باید بر این اساس نیاز شهرستان و همه آموزش‌های مورد نیاز را بررسی و اجرایی کنیم.
علی اکبری‌راد با اشاره به اینکه هلال‌احمر شهرستان قاینات در بحث آموزش‌های امداد و نجات اقدامات موثری انجام داده است، افزود: علاوه بر ارائه آموزش‌های امداد و نجات باید برای سایر لایه‌ها و اقشار جامعه در مباحث مختلف پیش‌بینی، پیشگیری، آمادگی و مقابله، امداد و نجات و بازسازی و نوسازی تلاش کرد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان قاینات آبستن حوادث طبیعی است، گفت: متاسفانه زلزله خاموش خشکسالی وارد سیزدهمین سال خود شده و این حادثه موجبات خشکیدن قنوات و بی‌رونق شدن اشتغال روستائیان شده است.
دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان قاین تصریح کرد: حاشیه‌نشینی روستاییان و مهاجرت بی‌رویه آنها به شهرها موجبات احداث واحدهای مسکونی غیر مقاوم را به وجود آورده است که نظارت مستمر بر ساخت و سازهای حاشیه‌نشینی توسط دستگاهای متولی ضرورت دارد.
اکبری‌راد از اختصاص یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار تجهیز و تعمیر، تکمیل پایگاه‌های امداد جاده‌ای شهرستان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استان خبر داد و گفت: کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی شهرستان از فعال‌ترین کارگروه‌های 14 گانه تخصصی مدیریت بحران شهرستان است.
رئیس هلال‌احمر شهرستان قاینات نیز با اشاره به وجود چهار پایگاه فعال در این شهرستان از پیشنهاد و احداث دو پایگاه دیگر در سطح شهرستان خبر داد.
رضا اسعدزاده گفت: پایگاه‌های امداد جاده‌ای به همت دولت و مساعدت هلال‌احمر به تجهیزات مورد نیاز تجهیز شده و دو پایگاه دیگر نیازمند تجهیزات ست نجات است.
وی با اشاره به نزدیک بودن هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: در این هفته مانورهای امداد جاده‌ای، زلزله‌های فرضی مدارس، مسابقات نقاشی و نشریه‌های دیواری انجام می‌شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول