اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهقان و کواکبیان در مناظره "مواضع اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده ـ2

دهقان: انتظار مردم از اصلاح‌طلبان مرزبندی شفاف با فتنه‌گران است‌

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان با مرزبندی شفاف علیه کسانی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری آشکارا در مقابل نظام قرار گرفتند موضع رسمی خود را مشخص کنند که این یکی از خواسته های مردم نیز است.

دهقان: انتظار مردم از اصلاح‌طلبان مرزبندی شفاف با فتنه‌گران است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شامگاه پنج‌شنبه در نشست مناظره‌ای که با عنوان "مواضع اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده "در تالار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و با حضور مصطفی کواکبیان عضو ارشد فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس هشتم‌، برگزار شد اظهار داشت: امام خمینی (ره) در 33سال پیش پرچم اسلام را در دنیا به اهتزاز در آورد که از آن موقع بود که نگرانی جبهه استکبار از این تفکر شروع شد و روز به روز بر شدت این ترس افزوده شد.
نماینده مردم در  شهرستان‌های چناران و طرقبه شاندیز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد‌: مسیر عزتمندی که امام خمینی (ره) پیش‌پای مردم ایران قرار داد و این مسیر سبب پیروزی ملت ایران شد امروز راه و روشی برای دیگر مردم کشورهای دنیا شده است و همه با این تفکر در مقابل دیکتاتورها و دست‌نشانده‌های آمریکا ایستادگی می‌کنند.
دهقان با اشاره به جنگ هشت ساله ایران با عراق خاطرنشان کرد: ایران با توجه به اینکه در تنگناهای زیادی قرار داشت و از طرفی آمریکا و عواملش‌، صدام را جلو انداخته بودند تا ریشه‌های این انقلاب را از بین ببرد امام در یکی از سخنرانی‌های تاریخی خود فرمود " من با اطمینان می‌گویم اسلام ‌ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌نشاند".

اندیشه امام خمینی (ره) ابر قدرت‌ها را به خاک مذلت نشاند
وی افزود: در آن زمان افرادی که هنوز امام خمینی (ره) را درست نشناخته بودند نتوانستند درک صحیحی از این بیان داشته باشند و گاهی این جمله را ناممکن و باطل می‌دانستند اما امروز آن جمله تاریخی به واقعیت رسیده است و اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت نشانده است.
دهقان تصریح کرد: در شرایطی که صدام قسمت‌هایی از خاک ایران را به تصرف خود در آورده بود و کشور با تحریم‌های شدید اقتصادی روبه‌رو بود و در داخل کشور هم جریان بنی‌صدر و لیبرال‌ها حاکم بودند امام آمد و آن صحبت تاریخی را بیان فرمود تا برای همیشه در تاریخ ماندگار شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به لطف خدا و با همت مردم غیور ایران، اندیشه امام خمینی (ره) کار خودش را کرد و اثرش را در داخل و خارج کشور گذاشت و بسیاری از ملت‌ها با اندیشه امام (ره) آشنا شدند.
دهقان اظهار داشت: ما نمی‌خواهیم بگوییم آنچه که در دنیا اتفاق افتاده به خاطر نظام جمهوری اسلامی ایران و یا امام (ره) بوده است اما قطعا ادعا می‌کنیم که این حرکات برگرفته از اندیشه رهبر کبیر انقلاب بوده است.
وی گفت: با رهبری امام خمینی (ره) یک فکر نو در دنیا رواج پیدا کرد و یک حرکت ضداستکباری در کشورها پایه‌گذاری شد و در دیگر کشورها نیز سرایت کرد و اگر امروز می بینیم در مصر تمایل مردم بیشتر به احزاب اسلام‌گرا است این برگرفته از اندیشه امام‌خمینی(ره) است.
نماینده مردم در شهرستان‌های چناران و طرقبه شاندیز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما اصولگرایی را دقیقا حرکت در مسیر اندیشه امام خمینی (ره) می‌دانیم و البته در عمل گاهی افراد با هم دیگر سلیقه‌های مختلفی را دارند.

از ابتدای انقلاب برخی گروه‌ها همیشه به دنبال سازش بودند
دهقان گفت‌: ما هرگز بر روی اسامی اصولگرایی و یا اصلاح‌طلبی دعوایی نداریم اما با تفکرات‌ها کار داریم و بحث ما این است که یک جریانی از اول انقلاب تا به حال به تدریج مواضع خود را در مقابل مواضع اما قرار داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در همان زمانی که امام انقلاب را شروع کرد یک جریانی در کشور بود که می‌گفتند شاه باید سلطنت کند ولی حکومت را کنار بگذارد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از پیروزی انقلاب نیز این جریان همیشه به دنبال سازش بودند و هنوز در آغاز انقلاب بود و پایه‌های انقلاب ثابت نشده بود که این گروه خواهان ارتباط با آمریکا بودند و بعد خودشان پنهانی می‌رفتند و ارتباط‌ برقرار می‌کردند و بعد از فتح لانه جاسوسی بود که برخی افراد که در دولت موقت نیز حضور داشتند روابطشان آشکار شود.
دهقان تصریح کرد: در اوج جنگ‌، جریان نهضت آزادی متأسفانه با بیانیه‌های خود ، سبب تضعیف روحیه رزمندگان کشور می‌شد و در همان زمان عراقی‌ها از این بیانیه‌ها بر ضد ما استفاده می‌کردند و درخواست داده بودند که باید هرچه زودتر جنگ تمام شود گویی که ما جنگ را شروع کرده بودیم.
نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز درباره بیانات رهبری در شرح حماسه دوم خرداد بیان داشت: اصل انتخابات دوم خرداد مایه عزت نظام و کشور بود و حدود 30 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند ولی بعد در درون این جریان مجموعه‌ای رشد پیدا کرد که اصلاحات را به انحراف بردند و امروز تعدادی از آنها در خارج از کشور به عنوان تئوریسین‌های اصلاحات شناخته شده‌اند و عملا در مقابل نظام قرار گرفته‌اند.
وی گفت: این افراد که امروز در داخل رسانه‌های بیگانه و معاند فعالیت‌ می‌کنند نتوانستند در چارچوب انقلاب ایستادگی کرده و خود را حفظ کنند.

اصولگرایی در ذات خودش اصلاح‌طلبی را دارد
این نماینده مجلس تأکید کرد: در اصل، اصولگرایی خودش اصلاح‌طلبی است و به عبارتی اصول‌گرایی در ذات خودش اصلاح‌طلبی را دارد و فرد اصولگرا نمی‌تواند با فساد سازگار باشد و اگر کسی اصول‌گرا بود و با فساد کنار آمد نمی‌توان آن را اصولگرا دانست و اگر کسی هم خود را اصلاح‌طلب می‌داند اما آلودگی به فساد دارد آن هم دیگر اصلاح‌طلب نیست.
محمد دهقان افزود : ما اگر بحثی در برابر جریان اصلاحات داریم برای مقابله با کسانی است که با اصل نظام و انقلاب سر ناسازگاری و مخالفت دارند و از دوستانی که هم اکنون به عنوان اصلاح‌طلب شناخته شده و مطرح هستند می خواهیم با مرزبندی با کسانی که در ایام انتخابات سال 88 علنا در مقابل نظام قرار گرفتند موضع رسمی خود را مشخص کنند که این یکی از ‌خواسته‌های مردم نیز است.
عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: این افراد باید موضع خود را شفاف کنند زیرا در سال 88 یک جریانی قانون را رعایت نکرد، انتخابات تمام شد و سطح مشارکت بالا باعث افتخاری دیگر برای نظام اسلامی شد اما این جریان با قرار گرفتن در مقابل قانون این شیرینی را به کام مردم تلخ کرد و امروز مردم انتظار دارند که کاندیداهای اصلاحات مرزبندی خود را با فتنه‌گران مشخص کنند.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: ما از دوستانی مانند آقای کواکبیان انتظار داریم با شفافیت تمام نسبت به افرادی که خطاهای زیادی را انجام داده‌اند و به نوعی نسبت به اعتماد مردم خیانت کرده‌اند و به جمهوری اسلامی ایران ضربه زده‌اند موضعی شفاف بگیرند.
وی ضمن تأکید بر ضرورت تقویت احزاب خاطرنشان کرد: ما در آغاز مجلس هشتم حدود یک سال با مرکز پژوهش‌ها طرح تقویت احزاب را بررسی کردیم و این طرح‌های سه قلو را که در سه قسمت طرح احزاب‌، ارتقای سطح کارآمدی شوراهای استان و رها شدن مجلس از طرح کنونی و حرکت به سمت انتخابات استانی مطرح شده بود نوشتیم.   
نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز در مجلس تصریح کرد: متاسفانه کمیسیون شوراها از این طرح استقبال نکرد و هر چه ما بیشتر در این خصوص تلاش کردیم نتیجه کمتری دریافت کردیم.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در کرمانشاه اظهار داشت: مطالبی که اخیرا در کرمانشاه توسط ایشان درباره احزاب در کشور مطرح گردید‌، فتح باب خوبی برای تقویت احزاب شد.
این نماینده مجلس درباره موضع‌گیری‌های خود در مقابل جریان انحرافی در دولت تأکید کرد: من به اندازه یک نماینده مجلس هر کجا انحرافی را از هر کسی ، دوست یا دشمن دیده ام موضع شفاف و روشنی در قبال آن داشته‌ام.
دهقان با تأکید بر موضع‌گیری‌های خود در طول سال های اخیر در مقابل جریان فتنه و جریان انحرافی اظهار داشت: وظیفه هر مسئولی در جمهوری اسلامی این است که به پاسداشت خون هزاران شهید که در این راه جان خود را فدای انقلاب کرده‌اند در مقابل هرگونه انحرافی ایستادگی نماید تا ذره‌ای انحراف در اصل انقلاب به وجود نیاید.
این عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن تأکید بر موضع‌گیری شفاف گروه‌ها در مقابل هرگونه انحراف خاطرنشان کرد: باید در داخل کشور به دور از هرگونه جنجال آفرینی و بر هم زدن آرامش به تمام مسائل داخلی و خارجی‌ به‌گونه‌ای عمل کنیم که دشمن نتواند از آن سو استفاده کند.

برخی افراد اصلاحات استقامت ملت ایران در برابر غرب را بر نمی‌تابند

محمد دهقان بیان داشت‌: برخی از افراد اصلاحات استقامت ملت ایران در برابر غرب را بر نمی تابند ولی ما بر این عقیده‌ایم که باید همانند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در برابر دنیای استکبار ایستادگی کنیم.
این نماینده مجلس افزود : جریانی که از اول انقلاب عقب‌نشینی را در دستور کار خودش قرار داد و در جنگ و بعد از جنگ هم به دنبال عقب‌نشینی بود ، در دوران اصلاحات این موضوع را به اوج رساند هر چند که با تمام ‌عقب‌نشینی‌ها باز هم ایران به عنوان محور شرارت معرفی شد.
وی افزود : در زمان آقای خاتمی ، هر دستوری را که غرب‌ ها برای توقیف برنامه انرژی هسته‌ای ما صادر کردند ما اینجا به راحتی پذیرفتیم و باز هم عقب‌نشینی کردیم.
دهقان تأکید کرد : مقاومت بهترین راه برای ایستادگی در مقابل استکبار و غرب است.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول