اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ایام محرم و صفر؛

1875 روحانی به نقاط مختلف کرمان اعزام شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: یک‌هزار و 875 نفر روحانی در ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) به شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان کرمان اعزام شده‌اند.

1875 روحانی به نقاط مختلف کرمان اعزام شدند
حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در ماه محرم اظهار داشت: تبلیغات اسلامی در کنار فعالیت‌های مربوط به مأموریت خود که مستمرا انجام می‌دهد در فصل‌های تبلیغی به ویژه در ماه محرم مأموریت‌های ویژه‌ای دارد که یکی از آنها تأمین مبلغ و روحانی برای مجالس عزای اهل ‌بیت (ع) است.
وی عنوان کرد: اداره کل تبلیغات استان کرمان در ماه محرم سال جاری با هماهنگی مبادی اعزام مبلغ تاکنون یک‌هزار و 875 نفر روحانی را به شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان کرمان اعزام کرده است.
عرب‌پور بیان کرد: 430 نفر از این مبلغان از دفتر تبلیغات اسلامی، 270 نفر از مبلغان از بیوت مراجع و حوزه‌های علمیه دیگر استان‌ها و 934 نفر نیز از مبلغان بومی که در حوزه‌های غیر استان تبلیغ می‌کردند و تعدادی از دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی اعزام شدند.
وی افزود: برنامه‌ریزی برای انجام عزاداری صحیح از سوی هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان فعالیت دیگر تبلیغات اسلامی در ماه محرم است که در این ارتباط جلسه هماهنگی و ارائه راهکارها و دستورالعمل‌های صحیح با هیئت‌های مذهبی با حضور هزاران نفر از سران هیئت‌ها در شهربابک برگزار شد.
عرب‌پور تصریح کرد: همچنین در همه شهرستان‌ها جلسه‌ای برای هیئت‌های مذهبی و به منظور ارائه برنامه‌ها و توجیه هیئت‌ها از سوی ادارات تبلیغات اسلامی برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: تأکید سازمان تبلیغات به هیئت‌های مذهبی بر استفاده بهینه از امکانات و وقت هیئت‌ها در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و مقابله با جنگ نرم بوده و انتظار می‌رود که بالغ بر 2 هزار و 500 هیئت در سطح استان کرمان مراسم عزای امام حسین (ع) را به شایستگی برگزار کنند.
عرب‌پور گفت: در این ارتباط کانون مداحان استان کرمان نیز در تهیه اشعار مناسب برای مداحان و توجیه آنها دو جلسه را در شهر کرمان برگزار کرده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: در ماه محرم توجه به مسئله قرآن و محوریت قرآن در هیئت‌های مذهبی شامل آغاز مراسم با تلاوت قرآن و ارائه مباحث تفسیری توسط مبلغان سرلوحه کار سازمان تبلیغات اسلامی بوده است.
وی عنوان کرد: انتظار داریم که مبلغان، مداحان و مجریان جلسات به ویژه هیئت‌های مذهبی تمام تلاش خود را به کار برند که استفاده لازم را از این فرصت مناسب برای تبیین قیام و نهضت عاشورا و اهداف سیدالشهدا (ع) به کار برند و جوانانی که خالصانه در هیئت‌ها مشغول فعالیت هستند، عمیق‌تر با فرهنگ عاشورا آشنا شده و از مدرسه حسینی درس لازم را بیاموزند.
عرب‌پور خاطرنشان کرد: برگزارکنندگان مراسم باید از اقداماتی که ممنوع اعلام شده از جمله برداشتن عَلَم، حمل تصاویر منتسب به ائمه اطهار (ع)، عزاداری در ساعات پایانی شب و استفاده از ادوات موسیقی نامتعارف پرهیز کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول