اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان خبر داد:

اعزام روحانیون مبلغ به مناطق محروم سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان از اعزام هفتاد نفر مبلغ دینی ویژه ماه محرم الحرام به مناطق محروم فاقد روحانی خبر داد.

اعزام روحانیون مبلغ به مناطق محروم سیستان‌وبلوچستان
حجت‌الاسلام والمسلمین منصور هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: هدف از اعزام این روحانیون برگزاری جلسات وعظ و احکام، پرسش و پاسخ، رفع شبهات دینی و سخنرانی با موضوعات محرم و مقابله با تهاجم فرهنگی، بیداری اسلامی و بصیرت عاشورایی نسل جوان و گسترش و تشویق فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است.
وی افزود: خدمات‌رسانی در حوزه دین به مردم از جمله وظایف روحانیت است که با ایجاد اتحاد و همبستگی در بین آحاد جامعه اتفاق می‌افتد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این اعزام‌ها باید براساس شناخت از روحانی و محل مورد نظر باشد تا بتوان برنامه‌های فرهنگی خاص آن منطقه را ارائه داد.
هاشمی از روحانیون به عنوان جهادگران فرهنگی نام برد و گفت: اعزام مبلغان روحانی به مناطق محروم حرکتی در راستای نشر معارف اسلامی و سیره ائمه اطهار(ع) است که هر ساله در راستای اجرای نیت واقفین خیراندیش از سوی اداره کل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه به سراسر کشور اعزام و ساماندهی می‌شوند.  
وی یادآور شد: امام زادگان و بقاع متبرکه و مساجد، بهترین مکان فرهنگ‌سازی دینی، آموزش هنرهای اسلامی، عمل به فرامین رهبری و بیمه نسل جوان در جامعه اسلامی در برابر جنگ نرم دشمن است که با توجه به وجود خطرات برای این نسل، وجود یک روحانی جوان در گسترش فرهنگ دینی از ضرورت‌ها است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول