اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس بررسی کرد:

کنارگذرهای محمودآباد پروژه‌ مهم و همچنان ناتمام

خبرگزاری فارس: ساخت کنار‌گذرهای محمودآباد که از پروژه‌های سفرهای استانی هیئت دولت به مازندران بود همچنان نیمه‌تمام مانده و در زمان تعطیلات مشکلات ترافیکی برای شهروندان این شهر ایجاد می‌کند.

کنارگذرهای محمودآباد پروژه‌ مهم و همچنان ناتمام
به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد یکی از مشکلات بزرگ این شهرستان نداشتن کمربندی در ورودی آن است.
این در حالی است که محمودآباد به عنوان اولین شهر ساحلی در ورودی جاده هراز و مسیر مسافران از پایتخت کشور به مازندران و همچنین متصل‌کننده شرق استان به غرب محسوب می‌شود و از این جهت دارای اهمیت زیادی به دلیل وجود دو بندر تجاری نوشهر و امیرآباد است.
مشکل نداشتن کمربندی از گذشته‌ها یکی از معضلات پیش روی این شهرستان بوده که در سفر استانی دولت به مازندران یکی از خواسته‌های محمودآباد بود که اعتبار آن نیز تصویب شد ولی تاکنون حتی یکی از این کنار‌گذرها به بهره‌برداری کامل نرسیده است. 

 * به پایان نرسیدن این پروژه اجحاف در حق مردم
معاون عمرانی استاندار مازندران هفته دولت در حاشیه افتتاح پروژه‌های ورزشی محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از تخصیص سه میلیارد تومان اعتبار از سوی معاون عمرانی وزارت راه و ترابری سابق برای اتمام این پروژه خبر داد.
عیسی هاشمی به پایان نرسیدن این پروژه را اجحاف در حق مردم محمودآباد دانست. 

* ناتمام ماندن این پروژه مربوط به شورای شهر و شهرداری است
فرماندار محمودآباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در محمودآباد از اختصاص 600 میلیون تومان اعتبار از محل تملک دارایی استان خبر داد و افزود: ناتمام ماندن این پروژه مربوط به شورای شهر و شهرداری است و در صورتی که شهرداری بتواند به این پروژه سرعت ببخشد می‌توانیم اعتبار خوبی را جذب کنیم.
جواد واحدی ادامه این کار را تدبیر مناسب از سوی شهرداری و شورای شهر دانست و اظهار داشت: شهرداری با توجه به اینکه پیمانکار خوبی را جذب کرده باید با یک تدبیر خوب و برنامه‌ریزی مناسب این خواسته به حق مردم را محقق کند. 
 
* میزان اعتبارات شهرداری مناسب با پروژه کنار‌گذر نیست
شهردار محمودآباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس خاطرنشان کرد: میزان اعتبارات شهرداری محمودآباد و جذب آن مناسب با پروژه بزرگی همچون کنار‌گذر نیست و ما در جلسات مختلف استانی و شورای اداری بارها این مسئله را عنوان کردیم.
علی اصغر مسلم‌پور افزود: اعتبار این پروژه مهم و اساسی به واقع باید از محل اعتبارات سفر استانی ریاست جمهور و هیئت دولت تأمین شود ولی تاکنون به اندازه لازم این مهم صورت نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه معاون وزیر راه در سفر به مازندران و در جلسه شورای اداری استان مبلغ سه میلیارد تومان را برای اتمام این پروژه در نظر گرفته بود، تصریح کرد: با توجه به ادغام وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی این مصوبه اجرایی نشد و تاکنون هیچ مبلغی برای ادامه کار دریافت نکردیم.
شهردار محمودآباد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون که در حال اتمام میدان ورودی شهر به سمت کمربندی شرقی هستیم، نزدیک به 800 میلیون تومان به پیمانکار در این پروژه بدهکاریم و اگر اعتبار پیش بینی شده وزارت راه و شهرسازی محقق نشود پروژه به طور کامل متوقف خواهد شد.
=============
گزارش از علی یوسفی
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول