اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان:

پذیرش معارف الهی با دین محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آن چیزی که انسان را برای پذیرش معارف الهی تربیت می‌کند دین است.

پذیرش معارف الهی با دین محقق می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام رضا رمضانی صبح امروز در مراسم دهه نخست ماه محرم در مسجد آفخرای این شهر با اشاره به اینکه فردی می‌تواند نقش اسلامی را در اجتماع اجرا کند که خود صالح باشد، اظهار داشت: رهبر و امام جامعه در تمام ابعاد به تمام معنا باید عادل و مدبر باشد.
وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) انسان‌ها را به تقوا سفارش کرده که امری شخصی است، افزود: در امور جامعه و حکومت باید نظم در همه امور وجود داشته باشد.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در حیات اجتماعی ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد، ولی زمینه ایجاد امنیت باید فراهم شود، ابراز داشت: در نظام سیاسی اسلام مشخص شده که چه کسانی می‌توانند نظم را در جامعه اجرا کنند.
این مسئول با تاکید بر اینکه اگر امام در جامعه نباشد نظم و امنیت حاکم نخواهد بود، خاطرنشان کرد: آن چیزی که انسان را برای پذیرش معارف الهی تربیت می‌کند دین است.
رمضانی به قانون سازمان حقوق بشر که 10 بند آن اصلی و هشت بند آن فرعی است اشاره کرد و ابراز داشت: آنهایی که بحث اخلاق جهانی را مطرح می‌کنند معتقد هستند که باید به طرف صلح جهانی پیش رویم و اخلاق جهانی بدون وجود ادیان ممکن نیست.
وی با اشاره به اینکه هر کس بتواند یک ساعت بر پایه عدالت رفتار کند رفتار او با کسانی که ۷۰ سال عبادت می‌کنند برابری دارد، گفت: امام محور وحدت و نظم است و تنها کسی که عدالت اجتماعی را می‌تواند در جامعه اجرا کند امام است.
نماینده ولی فقیه در آلمان با برشمردن ضرورت وجود حاکم دینی در دوران مختلف، خاطرنشان کرد: مدیریت بر جامعه اسلامی پس از پیامبر‌اکرم (ص) طبق شرایط و زمان‌های مختلف به افراد مختلفی نیز سپرده شد.
این مسئول امامان را نخستین مدیران بر حکومت اسلامی و مفسر بر قرآن و احادیث ذکر کرد و گفت: بخش تبیین احکام به‌عهده امامان معصوم (ع) و پس از آنها به‌ عهده شاگردان تربیت شده وحی بود تا اسلام درست و صحیح به نسل‌ها منتقل شود.
رمضانی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) همواره راه‌های برداشت درست مفهوم آیات قرآن را به ما منتقل کرده، متذکر شد: برخی آن را در دوران و شرایط مختلف تحریف کرده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه نگاه ما به دنیا نباید استقلالی باشد و باید اصلاح شود، یادآور شد: تمام ‌جمعیت‌های وارد شده به عالم بشر به واسطه نگاهی است که دنیا را جدا از آخرت می‌دانند.
نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با اشاره به قیام امام حسین (ع) اذعان داشت: در آن زمان مردم به عدالت در جامعه فکر نمی‌کردند و فرهنگی که منتسب به دین باشد مهم‌ترین خطر است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول