اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصصان داخلی صنعت نفت و گاز بر تحریم‌ها غلبه کرده‌اند؛

شعبان‌پور: صرفه‌جویی 500 میلیارد ریالی کمیته خودکفایی پارس‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی از صرفه‌جویی 500 میلیارد ریالی کمیته خودکفایی پارس جنوبی خبر داد و گفت: متخصصان داخلی صنعت نفت و گاز بر تحریم‌ها غلبه کرده‌اند.

شعبان‌پور: صرفه‌جویی 500 میلیارد ریالی کمیته خودکفایی پارس‌جنوبی
علی‌اکبر شعبان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی با تولید و تامین بیش از 43 درصد گاز کشور نقشی مهم در تامین سبد انرژی کشور دارد و به ویژه در فصل زمستان و موسم سرما اهمیت کار این مجتمع مشخص می‌شود.
وی افزود: تمام تمهیدات لازم برای تامین گاز کشور در فصل زمستان اندیشیده شده و هیچ مشکلی در این راستا وجود ندارد.
مدیرعامل مجتمع گازی خاطرنشان کرد: تعمیرات اساسی سالانه پالایشگاه‌های موجود در این مجتمع گازی با کیفیت مطلوب و در کمترین فاصله زمانی انجام گرفت و هم‌اکنون بدون کوچکترین مشکلی آماده فعالیت هستیم و این شرکت آمادگی حداکثر تولید را برای فصل زمستان خواهد داشت.
شعبان‌پور در ادامه با اشاره به توان بالای متخصصان داخلی ابراز داشت: متخصصان داخلی صنعت نفت و گاز بر تحریم‌ها غلبه کرده‌اند و این امر در سال جهاد اقتصادی ارزشی بیشتر و اهمیتی دو چندان دارد.
وی اضافه کرد: سیاست‌‌های تحریمی کشورهای استکباری در سال‌های اخیر بیشتر شده، اما کارایی چندانی ندارند و جوانان متخصص ایرانی تحریم‌ها را با شکست روبه‌رو کرده‌اند.
مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی از راه‌اندازی دو کمیته خودکفایی در پارس جنوبی خبر داد و یادآور شد: برای مقابله با تحریم و بومی‌سازی تولید مواد شیمیایی و قطعات یدکی تجهیزات، دو کمیته خدمات فنی و خودکفایی شامل کمیته خدمات فنی و خودکفایی مواد شیمیایی و کمیته خدمات فنی و خودکفایی تولید و ساخت قطعات یدکی در این شرکت ایجاد شده است.
شعبان‌پور تصریح کرد: هم‌اکنون ساخت و تولید قطعات یدکی انواع مکانیکال سیل و درای گس‌سیل و شیرهای اطمینان، شیرهای کنترل و شیرهای توپی توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود.
مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی از صرفه‌جویی 500 میلیارد ریالی کمیته خودکفایی پارس جنوبی خبر داد و عنوان کرد: با وجود تحریم‌های اقتصادی شاهد فعالیت چشمگیر کمیته خودکفایی در این مجتمع هستیم و ساخت و تولید انبوه قطعات مصرفی در پالایشگاه‌ها، سبب شده تا از این طریق صرفه‌جویی ارزی بالغ بر 500 میلیارد ریال نصیب کشور شود که ارزش بسیار زیادی دارد.
این مسئول گفت: با تشکیل کمیته خودکفایی و ساخت قطعات مصرفی در داخل کشور دیگر هیچ نیازی به خرید از خارج کشور نداریم و همه قطعات مصرفی را در داخل تولید می‌کنیم.
وی در پایان اذعان داشت: در سال جهاد اقتصادی باید از تمام توان و ظرفیت موجود استفاده کنیم و در راستای شکوفایی اقتصادی از همه ظرفیت موجود بهره ببریم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول