اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از مشکلات بردخونی‌ها در تامین نفت؛

پاگشای طلای سیاه با بشکه به بردخون/ نفت در بردخون نایاب شد

خبرگزاری فارس: در حالی که سرمای هوا در بردخون هر روز افزایش می‌یابد اما مردم این بخش برای تامین نفت با مشکلات بسیاری مواجه هستند و این در حالی است که بخشدار بردخون تنها دلیل این مسئله را در این موضوع می‌داند که هنوز فردی برای خدمت در جایگاه سوخت این بخش اعلام آمادگی نکرده است.

پاگشای طلای سیاه با بشکه به بردخون/ نفت در بردخون نایاب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از  بوشهر همزمان با بارندگی‌های اخیر و کاهش دمای هوا، مردم برای گرم کردن خانه‌های خود به وسایل گرم کننده مانند بخاری روی آوردند اما مردم بخش بردخون، نفتی برای خود نیافتند زیرا جایگاه سوخت در بردخون مدت‌هاست که تعطیل شده و در پمپ بنزین نیز جایگاهی برای این امر پیش‌بینی نشده است.
بخشدار بردخون در باره این مشکل معتقد است که چون تاکنون فردی برای خدمت در جایگاه سوخت اعلام آمادگی نکرده مردم این بخش برای تامین نفت با مشکل مواجه شده‌اند بنابراین برای توزیع نفت باید شخصی حضور داشته باشد و مسئولیت را در این باره بر عهده بگیرد.
برخی از شهروندان بردخونی نسبت به این مشکل واکنش نشان دادند و در گفت‌وگو با این رسانه انتظارات و گلایه‌های خود را بیان کردند.

*بردخون ذخیره نفت ندارد
علی محمدی مغازه‌دار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در این چند روز به هر دری زدیم شاید بشکه نفتی تهیه کنیم اما دریغ از قطره‌ای نفت، چون ذخیره نفت در بخش بردخون وجود ندارد و ناچار باید به شهرهای اطراف مراجعه کنیم.
حسین احمدی کشاورز نیز گفت: چرا در شهر بردخون نباید یک جایگاه نفت وجود داشته باشد، پس مردم چه کار کنند و در این سرما و برودت چگونه خود را گرم کنند؟ در صورتی که مردم از نعمت گاز بی‌بهره هستند و به دلیل هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت‌ها نمی‌توانند از بخاری برقی استفاده کنند.
حمزه قایدی راننده با گله‌مندی از بی‌توجهی به مشکل مردم بردخون گفت: در همه شهرها که پمپ بنزین دائر شده معمولا جایگاهی نیز برای نفت سفید برای استفاده عمومی قرار می‌دهند اما در بخش بردخون این چنین نیست و هر کس برای تهیه نفت باید به شهرها و مناطق اطراف مراجعه کند که این کار برای همه مردم میسر نیست.

*هنوز پای گاز به بردخون باز نشده است
فاطمه حسنی خانه‌دار نیز گفت: در قدیم مردم برای گرم کردن خانه‌ها از هیزم استفاده می‌کردند ولی امروز شرایط تغییر کرده و ناچاریم از بخاری نفتی یا برقی یا گازی بهره ببریم ولی قیمت برق که بالاست و گاز هم با وجود قول مسئولان تا هنوز به بردخون نرسیده پس تنها راه بخاری نفتی است که آن هم به دلیل نداشتن نفت، امکان استفاده وجود ندارد.
محمد اسیری کارمند نیز در این زمینه بیان داشت: در فصل زمستان به ویژه در مواقع بارندگی که دما کاهش پیدا می‌کند برای رهایی از سرما مردم مجبورند از وسایل گرم کننده مانند بخاری نفتی و گازی و برقی استفاده کنند و به دلیل اینکه شبکه گاز در منطقه وجود ندارد و بخاری برقی نیز به صرفه نیست؛ تنها راه بخاری نفتی است که اینک بشکه‌های مردم خالی از نفت است و چشم انتظار توجه متولیان امر هستند.

*بشکه‌های خالی بردخون چشم‌انتظار قطره‌ای نفت 
بخشدار بردخون نیز با بیان اینکه دمای هوا کاهش یافته و مردم برای گرم کردن خود نیاز به وسایل گرم کننده دارند به خبرنگار فارس گفت: مشکلی که وجود دارد این است که تاکنون فردی برای خدمت در جایگاه سوخت اعلام آمادگی نکرده است و برای توزیع نفت باید شخصی حضور داشته باشد و مسئولیت را برعهده بگیرد.
مسعود محمدپور افزود: قبل از فصل بارندگی و کاهش دما اقداماتی صورت گرفته و خواسته مردم را به مسئولان منتقل کرده‌ایم و باز از طریق فرمانداری شهرستان پیگیر موضوع هستیم.
مدت‌هاست مردم بردخون برای گرم کردن خانه‌های خود بشکه به دست به شهرهای دیر و بوشهر و کاکی می‌روند ولی گاه دست خالی بر می‌گردند.
با این اوصاف اکنون که در فصل پاییز قرار داریم انتظار می‌رود جایگاه نفت سفید بردخون بار دیگر پر شود تا مردم بتوانند به راحتی و در آرامش بشکه‌های خود را پر نفت کرده و خانه‌های سرد را با گرمای بخاری گرم کنند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول