اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشمر:

مدرس الگویی کامل برای تمام اقشار دین‌مدار و ولایت‌مدار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاشمر گفت: آیت‌الله مدرس بهترین الگو برای مجلس‌، حوزه و اقشار مختلف مردم دین‌مدار و ولایت‌مداری است که می‌خواهند انقلابشان در دنیای پرتحرک امروز پرچمدار سایر انقلاب‌ها باشد‌.

مدرس الگویی کامل برای تمام اقشار دین‌مدار و ولایت‌مدار است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر،حجت‌الاسلام‌ سید قاسم یعقوبی‌ در مراسم بزرگداشت شهید مدرس اظهار داشت: زهد، علم و همه ابعاد شخصیتی شهید مدرس آنچنان گنجایشی دارد که باید همه دست به دست هم دهیم و این شخصیت غریب و مظلوم که چهل سال از عمرش را در غربت و مظلومیت مطلق به سر برده است.
وی اظهار داشت: امروز به برکت و راهنمایی امام راحل این گنج به ملت بزرگ ایران معرفی شد و رهبر معظم انقلاب نیز با حمایت و عنایت ویژه در حکمی تولیت مرقد این شهید را به آستان قدس رضوی واگذار کردند تا امروز همه ما حول محور این شمع فروزان جمع شویم و از او الهام بگیریم.
یعقوبی با تاکید بر جهانی شدن افکار شهید مدرس اظهار داشت: افکار این شهید راه حق و حقیقت نه تنها در استان و کشور بلکه باید در دنیا افکار آزادمنشانه،الهی، زهد و خلوص این عالم وارسته به الگویی برای همگان تبدیل شود.
امام جمعه کاشمر با اشاره به برگزاری مراسم همه ساله بزرگداشت شهید مدرس در جوار بارگاهش یادآور شد: برگزاری مراسم هفتاد و چهارمین سالگرد شهادت مدرس در سال جاری یک ویژگی خاص داشت که سه نهاد محوری، مطرح و قدرتمند فکری و سیاسی و معنوی در برگزاری این مراسم اهتمام به خرج دادند و همت مضاعفی داشتند.
وی با اشاره به حضور میهمانانی از استان اصفهان این دیار عالم‌خیز، مردم‌پرور ،شهیدپرور ، مجاهدپرور و شهر فرهنگ و هنر و پایتخت فرهنگی و هنری ایران اسلامی در مراسم سالگرد امسال ‌خاطرنشان کرد: تولد،رشد و نمو آیت‌الله مدرس در اصفهان و حوزه علمیه کهن این استان بوده است که امروز به برکت شهید مدرس بین استان خراسان رضوی، آستان قدس رضوی ، استان اصفهان و علما و حوزه‌های علمیه این شهر و مجلس شورای اسلامی پیوند مبارکی شکل گرفته است.
یعقوبی با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت شهید مدرس به نام روز مجلس تصریح کرد: مجلسیان آیت‌الله مدرس را الگو و اسوه خود قرار داده اند و همه ساله جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور بر مزار این عالم مجاهد عهد و پیمان می‌بندند که صفات و ویژگی‌ها و خصوصیاتی که مدنظر این رادمرد برای یک نماینده مجلس است را در حد توان اجرایی کنند.
امام جمعه کاشمر در پایان با تبریک روز مجلس به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طرح کاهش ارتباط با دولت استعماری انگلیس را حرکتی انقلابی، شجاعانه و به موقع از سوی نمایندگان مجلس در آستانه روز مجلس دانست و گفت: اگر امروز آیت‌الله مدرس حضور
می‌داشت قطعا جزو اولین‌هایی بود که به این طرح رای می‌داد چرا که او یک عالم برجسته بود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول