اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

‌انگلیس نیاز مبرمی به سیلی خوردن از ایران داشت

خبرگزاری فارس: ‌امام جمعه همدان ‌کاهش رابطه دیپلماتیک ایران با ‌انگلیس را باعث خرسندی ملت ایران ‌دانست و گفت: این کشور نیاز داشت تا از سوی ایران سیلی محکمی را بخورد.

‌انگلیس نیاز مبرمی به سیلی خوردن از ایران داشت
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، مکتب عاشورا را نمایشگاهی برای عرضه خوبی‌ها و بدی‌ها عنوان کرد و افزود: در عاشورا می‌توان تمام رذیلت‌ها و نمودهای حق و حقیقت را در مقابل یکدیگر مشاهده کرد اما ما هرگز نتوانسته‌ایم ابعاد مثبت و منفی این واقعه بزرگ را به جهانیان بشناسانیم.
وی اضافه کرد: در معرفی عاشورا به جهانیان ضعیف عمل می‌کنیم چرا که تنها در ایام محرم دغدغه ما گریاندن مردم است و درباره متن واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) صحبتی نمی‌شود در حالی که اگر مردم با معرفت و نهضت حسینی آشنا شوند اشک‌ها نیز خود به خود جاری می‌شود.
خطیب جمعه همدان خاطرنشان کرد: هرکس که به حقیقت مبدأ و معاد ایمان دارد باید عاشقانه وارد میدان شده و با قربانی کردن خود از حریم حق و حقیقت به مانند امام حسین(ع) دفاع کند.
وی یکی از عالی‌ترین درس‌های عاشورا را مسئله شناخت حق و باطل ذکر کرد و بیان داشت: امروز اکثریت مردم جهان در عرصه شناخت حق و باطل سرگردان هستند و تبلیغات شیطانی قدرت تشخیص را از مردم گرفته است.
محمدی ادامه داد: در آخرالزمان منکر، معروف؛ و معروف، منکر می‌شود و دشمن با تبلیغات مخرب و سحرآمیز خود به نحوی عمل می‌کند که مردم خوبی‌ها را زشتی و زشتی را خوبی ببینند.
وی تصریح کرد: سنگین‌ترین وظیفه هر انسان در تمام عرصه‌ها، توانایی تشخیص حق و باطل است و اگر دغدغه دین‌داری را بر دوش می‌کشیم خوب است بدانیم که امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد چرا که ایشان به مسائل روز بی‌تفاوت نبود.
امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز نیروی دریایی اذعان داشت: امروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در میان ملت‌های جهان می‌درخشد و توانسته پیروزی‌ها و افتخارات بزرگی را برای کشور کسب کند.
وی شهید آیت‌الله مدرس را از افتخارات شیعه دانست و گفت: ایشان قربانی مجلس شورای اسلامی شدند و با مبارزات خود درس بزرگ ایستادگی و استقامت را به مردم ایران آموختند.
محمدی در پایان کاهش رابطه دیپلماتیک ایران با رژیم سلطنتی انگلیس را باعث خرسندی ملت ایران خواند و تصریح کرد: این کشور نیاز داشت تا از سوی ایران سیلی محکمی را بخورد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول