اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند اعلام کرد:

آمادگی نیروهای امدادی دماوند در بحران برف و کولاک

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند، آمادگی نیروهای امدادی دماوند را در بحران برف و کولاک در این شهرستان اعلام کرد.

آمادگی نیروهای امدادی دماوند در بحران برف و کولاک
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران علیرضا قاسمی‏فرزاد صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند با اشاره به برنامه‏ریزی و آماده‏سازی تجهیزات اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران قبل از آغاز فصل سرما و بارش برف اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام داده است.
وی با اشاره به نقش سازمان‏های خدماتی، آماده بودن و مقابله با بارش برف و انجام اقدامات اولیه را ضروری دانست.
فرماندار شهرستان دماوند افزود: با توجه به سابقه شهرستان دماوند در سردسیر و کوهستانی بودن منطقه، انتظار می‏رود در صورت وقوع هرگونه حادثه غیرمترقبه با تمام توان نیروهای خدماتی وارد صحنه شوند.
قاسمی‏فرزاد با تاکید بر مشارکت و همراهی مردم و شهروندان در ارائه خدمات هرچه بهتر و مطلوب‌تر خاطرنشان کرد: مردم و شهروندان لازم است در وضعیت و شرایط کولاک و برف از سفرهای غیرضروری جدا خودداری کنند؛ زیرا به علت صعب‏العبور بودن راه‏های مواصلاتی مشکلاتی را هم برای خود و هم برای دستگاه‏های خدمات‏رسان به همراه می‏آورند.
فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: کسب اطلاع از شرایط جوی برای مسیرها و جاده‏های عبور و مرور و اعتماد به حرف ماموران و پلیس راه نیز می‏تواند از بسیاری مشکلات و خطرات احتمالی در هنگام سفر جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه همکاری مردم می‏تواند از مسدود شدن بی‏مورد بسیاری از راه‏های مواصلاتی بکاهد، گفت: بارش برف و وجود کولاک در معابر خود، موجب کند شدن رفت و آمدها در مسیر و حتی مسدود شدن راه‏ها می‏شود که لازم است در این خصوص مردم و شهروندان با مشارکت از بحرانی شدن وضعیت بکاهند.
قاسمی‏فرزاد با اشاره به مسدود شدن محور هراز به علت کولاک و برف و با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته در روزهای گذشته در این محور با حضور مدیرکل راه و ترابری استان تهران و دیگر مسئولان بیان داشت: عمده‏ترین علت مسدود شدن محور هراز را می‏توان عدم همراهی مردم و رانندگان در جابه‏جایی خودروها یا جلوگیری از حضور خودروهای امدادی و برف‏روب و نمک‏پاش اداره راه دانست.
وی ماموران امداد و نجات و پلیس راه را به خونسردی و مدیریت در اجرای وظایف محوله تشویق کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در هفته گذشته در محور هراز هیچ‏گونه حادثه خاصی مشاهده نشد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول