اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد:

کمک 420 میلیارد ریالی دولت به شهرداری‌های آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال‌جاری 29 درصد بودجه پیشنهادی شهرداری‌ها محقق شده است، گفت: در این مدت دولت420 میلیارد ریالی به شهرداری‌های استان کمک کرد.

کمک 420 میلیارد ریالی دولت به شهرداری‌های آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مرتضی موحدنیا در نشست شهرداران استان، با بیان اینکه 90 درصد بودجه شهرداری‌ها مختص شهرداری تبریز است، خاطرنشان کرد: برای شهرداری‌های استان در سال 1390 مبلغ 13 هزار و 780 میلیارد ریال بودجه پیش‌بینی شده است که تاکنون 29 درصد آن یعنی 3 هزار و 970 میلیارد ریال وصول شده است.
وی منابع وصولی شش ماهه نخست شهرداری‌های استان از محل درآمدهای محلی را مبلغ 3 هزار و 550 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: از سایر منابع اعتباری و کمک دولت به شهرداری‌ها نیز تاکنون مبلغ 420 میلیارد ریال از سوی دولت به حساب شهرداری‌های استان واریز شده است که 200 میلیارد ریال آن مربوط به شهرداری تبریز است.
موحدنیا اضافه کرد: شهرداری‌های آذربایجان‌شرقی به نسبت شهرداری‌های سایر استان‌ها وضعیت بهتری از نظر اعتبارات و میزان فعالیت‌ها دارند.
وی با بیان اینکه منابع درآمدی ثابت شهرداری‌ها مشخص است تاکید کرد: شهرداران علاوه بر این منابع باید از منابع دیگری مانند سرمایه‌گذاری برای افزایش میزان درآمد تلاش کنند.
موحدنیا اداره شهرداری‌ها توسط مردم را از اهداف کلان شهرداری‌ها در سطح کشور اعلام کرد و گفت: اداره شهرداری‌ها توسط مردم و قطع وابستگی به دولت از موضوعاتی است که به طور جدی دنبال می‌شود.
وی افزود: در صورتی که آیین‌نامه لازم در زمینه اختصاص درآمد غیرمستقیم شهرداری‌ها اصلاح شود خواهیم توانست بسیاری از مشکلات را رفع کنیم.
مدیرکل امور شهری استانداری با تاکید بر توسعه خدمات شهری و اقدام کارشناسی در این زمینه گفت: برنامه پنجم شهرداری‌ها در حال تدوین است که ساخت سیل بند در اولویت اعتباری این برنامه قرار گرفته است.
وی توجه به آتش‌نشانی‌ها را از دیگر اولویت‌های این برنامه ذکر کرد و افزود: به طور استاندارد باید برای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی داشته باشیم که در حال حاضر 72 ایستگاه آتش‌نشانی در استان وجود دارد و تا رسیدن به حد استاندارد فاصله داریم.
موحدنیا خاطرنشان کرد: تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهرهای بزرگ استان استاندارد است ولی شهرهای زیر 25 هزار نفر از نظر ایستگاه‌های آتش‌نشانی مشکلاتی دارند که برای رفع آن احداث ساختمان در محل مناسب و تامین نیروی انسانی، لازم است.
وی در ادامه با اشاره به لزوم تعریف صحیح پروژه‌های شهرداری‌ها تصریح کرد: عدم تعریف صحیح پروژه‌ها و نیز نحوه مصرف بودجه در شهرداری‌ها موجب مشکلات متعددی شده است که دقت نظر کارشناسی در این راستا ضروری است.
مدیرکل امور شهری استانداری در این نشست که استاندار آذربایجان شرقی نیز حضور داشت، گزارشی از حضور شهرداری‌های استان در دومین نمایشگاه کشوری مدیریت شهری و نمایشگاه استانی جلوه خدمت ارائه کرد.
همچنین در این نشست از شهرداران برتر استان که در نمایشگاه جامع مدیریت شهری در تهران حائز رتبه‌های برتر شده بودند توسط استاندار آذربایجان شرقی تجلیل شد.
همچنین از شهرداری های سیه رود، شبستر، هشترود و آذرشهر به عنوان شهرداری های برتر در زمینه عملکرد شاخص در حوزه مدیریت شهری تجلیل شد.
شهرسازی و خدمات شهری، ساماندهی ورودی و خروجی شهرها و رودخانه های واقع در حریم شهرها، ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، اجرای طرحهای عمرانی بنیادی، گسترش حمل و نقل عمومی و کاهش هزینه‌های شهرداری‌ها از جمله محورهای ارزیابی عملکرد شهرداری‌های استان در حوزه مدیریت شهری است.
در این نشست چند تن از شهرداران استان نیز به بیان مسائل مربوط به مدیریت و خدمات شهری پرداختند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول