اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار زنجان خبر داد:

کلنگ‌زنی فاز نخست طرح سبزه میدان زنجان

خبرگزاری فارس: شهردار زنجان گفت: بعد از فراهم شدن مقدمات انجام طرح سبزه میدان، فاز نخست طرح سبزه میدان طی یکی دو ماه آینده کلنگ‌زنی می‌شود.

کلنگ‌زنی فاز نخست طرح سبزه میدان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان ناصر موسوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح سبزه میدان یکی از طرح‌های قدیمی زنجان است، اظهار داشت: طرح مصوب به دلیل قدیمی بودن و همچنین طولانی شدن توجیه اقتصادی نداشت.
وی با اشاره به انتخاب مشاور برای طرح سبزه میدان افزود: از دو سال پیش مطالعات جدی برای عملیاتی شدن طرح سبزه میدان آغاز شده است.
شهردار زنجان تاکید کرد: طرح تهیه شده جدید برای سبزه میدان زنجان دارای توجیه اقتصادی مطلوب و قابل توجهی است.
وی با اشاره به اینکه طرح تهیه شده برای سبزه میدان دارای هشت بلوک تجاری است گفت: این بلوک‌ها در سه ضلع طرح سبزه میدان طراحی شده است.
موسوی حل مشکل پارکینگ هسته مرکزی شهر را یکی از طرح‌های گنجانده شده در دل طرح سبزه میدان برشمرد و گفت: یک پارکینگ یک هکتاری با ظرفیت 700 خودرو در طرح سبزه میدان مکان‌یابی شده است.
وی تصریح کرد: تونل شهری نیز که از مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت است در قالب طرح سبزه میدان عملیاتی می‌شود.
شهردار زنجان هزینه مورد نیاز برای اجرای طرح سبزه میدان را 234 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تامین این هزینه توسط شهرداری ممکن نیست و باید سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این هزینه را تامین کنند.
وی با اشاره به گنجانده شدن چهار طبقه تجاری در هشت بلوک ادامه داد: با توجه به داشتن توجیه اقتصادی طرح، هزینه لازم برای عملیاتی شدن طرح سبزه میدان با مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین می‌شود.
موسوی در پاسخ به سئوالی درباره زمان آغاز اجرای طرح سبزه میدان گفت: بسته به پیشرفت کار مشاور، مقدمات انجام تملک‌های لازم انجام می‌شود، ضمن اینکه فاز نخست پروژه بعد از فراهم شدن مقدمات کار طی یکی دو ماه آینده کلنگ‌زنی می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول